ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۲۷۰
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: یکی از توجهات ویژه جهاد دانشگاهی استان قزوین این بوده است که با هدف توسعه پایدار به مسائل مربوط به دانش‌بنیان توجه کند.
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

فرشاد پیله‌چی در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی قزوین، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی برنامه‌های خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که این برنامه‌ها شاخص باشند و بتوانند نیازهای ملی و فراملی کشور را برطرف کنند.
وی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی استان قزوین در یک سال گذشته، افزود: جهاد دانشگاهی تلاش خود را به کار گرفته تا اقداماتی امیدبخش برای جامعه انجام دهد و همانطور که جهاد دانشگاهی کشور در راستای مأموریت‌های کلان خود در تلاش است، جهاد دانشگاهی این استان نیز اهتمام دارد تا در عرصه‌های پژوهش، فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و اجتماعی اقدامات قابل توجهی ارائه دهد.
این مسئول تصریح کرد: در عرصه پژوهش ۲ حوزه سلامت و خدمات آزمایشگاهی با تعرفه مناسب در دستور کار این نهاد علمی و انقلابی قرار گرفته است در حال حاضر که کشور با چالش جمعیتی و کهنسالی مواجه است، جهاد دانشگاهی استان قزوین تلاش کرده تا در این عرصه خدمات خوبی در حوزه درمان ناباروری ارائه دهد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در ادامه بیان کرد: در حوزه آزمایشگاه جهاد دانشگاهی استان قزوین توانسته با به کارگیری به روزترین دستگاه‌ها و همچنین نیروی انسانی خبره با تعرفه نیم‌بها خدمات قابل توجهی ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری نیز توانسته‌ایم سند توسعه استان قزوین را ارائه دهیم و بتوانیم در بحث‌های ارزآوری و گردشگری خدمات شایان توجهی به مردم ارائه دهیم و قزوین را به عنوان یک قطب گردشگری معرفی کنیم.
پیله‌چی با بیان اینکه این نهاد در عرصه آموزش و فناوری نیز توانسته دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد، گفت: در یک سال گذشته بحث چرخه اشتغال به صورت جدی در جهاد دانشگاهی دنبال شده و توانسته‌ایم، در راستای توانمندسازی افراد و همچنین مهارت‌افزایی آنان مسیر اشتغال و سطح مهارت اجتماعی را برای فراگیران جهاد دانشگاهی بگشاییم.
وی گفت: در عرصه فرهنگ نیز جهاددانشگاهی با هم‌افزایی در دانشگاه‌ها، خدمات قابلی به دانشجویان در سطح مناظرات دانشجویی و همچنین اساتید دانشگاه‌ها ارائه می‌کند و با توجه به فعالیت انتشارات جهاد دانشگاهی و درجه علمی این انتشارات، این نهاد از گذشته تا کنون کتب اساتید دانشگاهی را با تعرفه مناسبی چاپ کرده است.
تعامل با دولت جدید در دستور کار جهاد دانشگاهی است
رئیس جهاد دانشگاهی افزود: یکی از توجهات ویژه جهاد دانشگاهی استان قزوین این بوده است که با هدف توسعه پایدار به مسائل مربوط به دانش‌بنیان توجه کند زیرا معتقدیم هر آنچه در ذات خود دانش‌بنیان باشد می‌تواند تأثیرات ویژه‌ای بر جامعه بگذارد و امیدواریم با ایجاد فضای جذب نخبگان در این نهاد علمی و انقلابی بتوانیم برگ زرینی در حوزه دانش‌بنیان در کارنامه این نهاد ثبت کنیم.
وی اظهار کرد: تکمیل پروژه بزرگ عمرانی مجتمع تحقیقاتی و درمانی جهاد دانشگاهی از اولویت‌های ما در استان قزوین است و در حوزه اقتصاد و اشتغال نیز در حال برنامه‌ریزی برای احیای مجموعه‌های اقتصادی هستیم و به طور کلی در جهاد دانشگاهی استان قزوین به دنبال آن هستیم که در زیست‌بوم حوزه اشتغال رشد جدی‌ داشته باشیم و در عرصه رشد توانمندی اجتماعی جامعه مثمرالثمر باشیم.
این مسئول با بیان اینکه امیدواریم با استقرار دولت جدید بتوانیم، با برنامه‌ریزی و درایت اهداف جهاد دانشگاهی را دنبال کنیم؛ بیان کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی در تعامل و همکاری سازنده و کامل با مسئولان استانی است و تلاش بر این است که بتوانیم نیازهای استان، منطقه و کشور را احصا کرده و دانش و امکانات خود را بسیج کنیم تا خدمت‌رسانی به مردم به نحو احسن انجام شود.
وی ادامه داد: امیدواریم با تدبیری که دولت جدید خواهد داشت، بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و توجه به موضوعاتی که امروز جزو چالش‌های پیش روی کشور است در کنار دولت، مشکل گشایی کنیم در این راستا  اعتماد به جوانان نخبه می‌تواند راه رسیدن به پیروزی باشد و قطعاً برای رسیدن به این مهم باید تمام دستگاه‌ها با هم‌افزایی جوانان و نخبگان در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی جهادگرایانه گام بردارند.
پیله‌چی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد غیرانتفاعی و خودگردان است، تلاش کرده تا الگویی کارآمد باشد و جهادگران این نهاد انقلابی نیز به صورت جهادی در صدد آن هستند که جهاد دانشگاهی به عنوان یک الگوی مؤثر در جامعه شناخته شود.

برچسب ها:

ارسال نظرات