ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۰۶
طی جلسه‌ای با حضور معاونان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و معاونت اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، راه‌های توسعه همکاری میاد دو ارگان بررسی شد.
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

بررسی زمینه‌های همکاری میان سازمان جهاددانشگاهی و معاونت اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی

به گزارش بازار کار، طی جلسه‌ای با حضور معاونان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و معاونت اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، راه‌های توسعه همکاری میاد دو ارگان بررسی شد. 

کریم پرویزی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی، در این نشست  از ارائه دوره‌های آموزشی متنوع جهاددانشگاهی ابراز خرسندی کرد و افزود: رویکرد کمیته امداد، توانمندسازی خانواده ها است.

وی از ایجاد بیش از ۲۲هزار فرصت شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: از ۴۵هزار سهمیه فرصت شغلی استان، ۵۰ درصد آن را کمیته امداد در عرصه‌های خدماتی، کشاورزی، توزیعی و دامپروری در سامانه حیات ثبت کرده است و همچنین حدود ۹۴ درصد طرح ها جاری و ساری هستند.

پرویزی، به عملکرد مطلوب و رتبه برتر کشوری کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: از یک هزار‌و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه اشتغال آفرینی حدود ۵۸ میلیارد تومان در دو ماه گذشته تسهیلات  به مددجویان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی، حوزه و عرصه‌های حوزه اشتغال و کمیته امداد امام خمینی(ره) تشریح کرد و ادامه داد: مسیر هدایت شغلی، مسیر راهبری شغلی، طرح های دانش‌بنیان، کسب تسهیلات بانکی، ایجاد فرصت های شغلی، کاریابی و آموزش از جمله عرصه های فعالیت حوزه اشتغال کمیته امداد است.

وی به حمایت از قشر نخبگانی مددجویان تاکید کرد و افزود: تامین منابع و مواد اولیه، حمایت و تحقق ایده های دانش‌بنیان و تبدیل به محصولات فناورانه که در برخی از موارد حتی به کشور های خارجی نیز صادرات انجام می‌گیرد از جمله اقدامات کمیته امداد است.

پرویزی، از شناسایی ۳۰۰ طرح خلاقانه و نوآورانه مددجویان خبر داد و گفت: این طرح ها با حمایت و پشتیبانی کمیته امداد تبدیل به شرکت های دانش‌بنیان می‌شوند که در این راستا نیز حدود ۵۰ طرح دانش بنیان تشکیل شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان از ارائه آموزش های عمومی و تخصصی به ممدجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: دوره‌های عمومی و تخصصی از جمله زبان‌انگلیسی، کامپیوتر و اقتصادی به صورت رایگان به ممدجویان کمیته امداد خمینی(ره) ارائه می‌شود.

اکبر شوقی، معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به خدمات سازمان جهاددانشگاهی، از ارائه خدمات آموزشی‌ با تخفیفات ویژه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید در این مجموعه خبر داد و افزود: ما درصدد تقویت و توسعه آموزش دوره‌هایی که منجر به اشتغال اولیه، کمکی و اصلی باشند، هستیم و همچنین در راستای اشتغال ‌آفرینی، دوره‌های متعدد از جمله دوره های تخصصی دستیاری و کمک دستیاری را در سازمان جهاد دانشگاهی برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی، پزشکی و پژوهشی در حال فعالیت بوده  و با وجود مراکزی چون مرکز درمان ناباروری، مرکز پزشکی، طب کار،  مرکز افکارسنجی (ایسپا)، خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و بازار کار نقش تاثیر گذاری دراستان دارد.

توحید لطفی، سرپرست معاونت تجاری‌سازی سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه  کمیته امداد و جهاد دانشگاهی را دو نهاد هم‌راستا و هم‌هدف دانست و گفت: با توجه به جامعه هدف قشر جوان و دانشجوی جهاد دانشگاهی و همچنین در راستای کاهش نرخ بیکاری بالای جوانان تحصیل‌کرده، ما باید این جامعه هدف را توانمند کنیم.

وی تصریح کرد: ما در زمینه تجاری‌سازی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توانیم سرمایه‌گذاری انجام دهیم.

لطفی، به اقناع سازی روستاییان برای تولید محصولات باصرفه اقتصادی تاکید کرد و گفت: در راستای اقناع سازی روستاییان برای تولید محصولات باصرفه اقتصادی باید کنسرسویم سه‌گانه‌ای میان جهاددانشگاهی، جهادکشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل شود.

 

ارسال نظرات