اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۱۵
مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: ۴۵۰ گروه خودیار ویژه زنان مناطق روستایی در استان تشکیل شده‌است.
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲

 به گزارش بازارکار، آریا طوفانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان اولین هدف بهزیستی است و برای تحقق این هدف مهم، از تمامی ظرفیت های سازمان و همچنین کمک های مردمی و خیرین استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: بهزیستی استان گیلان ۹۲۲۸۲ مددجو را تحت پوشش قرار داده است که تمامی این مددجویان اعم از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست ، بیماران دچار اعتیاد و ... در زمینه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
طوفانی با بیان اینکه ۴۵۰ گروه خودیار ویژه زنان مناطق روستایی در استان تشکیل شده‌است ادامه داد: در راستای ارائه خدمات بهزیستی سال گذشته هشت هزار و ۸۳۴ نفر از خدمات خط تلفن ۱۲۳ و فعالیت خودروهای اورژانس اجتماعی و ۳۰ هزار و ۸۳ نفر از خدمات مشاوره روانشناسی، خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی بهزیستی بهره ‌مند شدند.
مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به آمار کودکانی که در سال گذشته  مورد خدمات غربالگری قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نوزده هزار و ۶۵۶ نوزاد و کودک مورد معاینه غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۶ کودک به انجام اقدامات درمانی ارجاع داده شدند و ۲۲ کودک نیز وارد چرخه درمان ناشنوایی شدند.
وی اضافه کرد: ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند که حدود ۷ هزار نفر از این معلولان، ناشنوا هستند و از خدمات بهزیستی اعم از غربالگری، گفتار درمانی، دریافت سمعک ، کاشت حلزون و سایر خدمات بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه در چهل ماه گذشته ۱۳۰ مورد جراحی موفقیت آمیز کاشت حلزون در گیلان انجام شد ، اضافه کرد: انجام موفقیت آمیز این تعداد از جراحی کاشت حلزون بر روی کودکان ناشنوا یک دستاورد ارزشمند برای استان گیلان است و همه متولیان امر در تلاش هستند تا این دستاورد بزرگ در جهت خدمت رسانی به بیماران همچنان حفظ شود.

همچنین مدیرکل بهزیستی گیلان در خصوص ساخت و تحویل منازل مسکونی مددجویان بهزیستی اذعان داشت: همزمان با فرا رسیدن گرامیداشت هفته بهزیستی سال جاری ، تعداد ۸۵ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی گیلان تحویل داده شد.
وی اضافه کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در مجموع ۱۲۶ پروژه : شامل واگذاری واحدهای مسکونی، طرح های اشتغالزایی و راه اندازی مراکز خدماتی – مراقبتی این نهاد به ارزش ۱۷۴ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه به موضوع ساماندهی معتادین متجاهر و نظارت بر مراکز ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: طی تمهیدات اتخاذ شده ، ظرفیت مرکز نگهداری ، درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ بهزیستی استان از ۵۰نفر به ۲۵۰ نفر افزایش یافت.  

وی با بیان اینکه هدف اصلی بهزیستی این است تا بهبود یافتگان در مسیر توانمندی، اشتغال زایی، تشکیل خانواده و زندگی سالم هدایت شوند خاطر نشان کرد: فرایند درمان بیماران دچاراعتیاد ، مقوله ای تخصصی است و بهزیستی با توجه به توان لازم پس از تلاش های فراوان در جهت راه اندازی مکان جدید مرکز ماده ۱۶ با در اختیار داشتن فضایی مناسب و استاندارد با قابلیت حرفه آموزی قصد دارد محیطی مناسب با هدف مقابله با موادمخدر و درمان اصولی بیماران دچار اعتیاد داشته باشد و امیدواریم این مهم با همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی ذیصلاح در مسیر تحقق گام بردارد.

ارسال نظرات