اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۱۶
برگزاری گردهمایی روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی
گردهمایی روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی با موضوع بررسی وضعیت اجرای طرح معراج(مسیرعالی رشد اعضای جهاددانشگاهی) و نحوه مشارکت این نهاد با بخش خصوصی برگزار شد.
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، گردهمایی روسای واحدهای سازمانی این نهاد، با حضور رئیس، اعضای هیئت رئیسه، روسا و معاونان واحدهای سراسر کشور، چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در این گرهمایی با بیان اینکه سعی کردیم تمام ظرفیت‌های اساسنامه این نهاد را فعال کنیم گفت: در همین راستا جلسات شورای هماهنگی را ماهانه برگزار می‌کنیم تا بتوانیم با همفکری و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی را به آن قله‌ای که مد نظر همه است برسانیم.
وی در ادامه سخنانش به اهمیت توجه به سرمایه انسانی اشاره کرد و گفت: طرح معراج و دیگر برنامه‌ها در زمینه سلامت و رفاه اعضای جهاددانشگاهی به منظور ارج نهادن به فعالیت‌های جهادگران مورد توجه قرار گرفته است.
وی همچنین با بیان این که در مواردی مشاهده می‌کنیم جهاددانشگاهی حتی برای مسئولین و دانشگاهیان نیز ناشناخته است، گفت: این در شرایطی است که جهاددانشگاهی امروز باید یکی از سازمان‌های مهم برای تصمیم سازی و اعلام نظرات تخصصی در حوزه‌های مختلف باشد.
همچنین رضی آقا سیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی نیز در این گردهمایی به ارائه جزییاتی از اجرای طرح معراج (مسیرعالی رشد اعضای جهاددانشگاهی) و شاخص‌های در نظر گرفته شده پرداخت.
 وی افزود: مهمترین هدف طرح معراج همگرایی و هم‌افزایی بین مسیر توسعه فردی اعضا با اهداف و مأموریت های سازمانی و جلوگیری از واگرایی است که مطالعه آن از سال های گذشته آغاز شد، اما کار به شکل رسمی با تصویب هیات امنای جهاددانشگاهی از 14 اسفند ماه 1402 پس از تدوین آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های لازم و فراخوان بارگذاری مدارک اتفاق افتاد.
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی گفت: اجرای این طرح از برخوردهای سلیقه‌ای در زمینه حقوق دستمزد افراد جلوگیری می‌کند، البته هر طرحی ممکن است در شروع اشکالاتی داشته باشد که باید با همفکری کارشناسان برطرف شود.
وی با اینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور به جهاددانشگاهی نیز همانند دستگاه‌های اجرایی نگریسته می‌شد عنوان کرد: پس از پیگیری‌ها در برنامه هفتم توسعه مصوب شد که این نهاد از نظر شیوه کار و ماهیت فعالیت با سایر دستگاه‌های اجرایی تفاوت دارد و این موضوع نیز به تصویب رسیده است.
آقا سیدی همچنین به تصویب نظام جذب و استعدادیابی جهاد دانشگاهی در هیئت امنای این نهاد اشاره کرد و در بخشی دیگر از این نشست پاسخگوی سوالات پیرامون طرح معراج شد.
گفتنی است، در این گردهمایی روسای واحدهای سازمانی به بیان دیدگاه‌های خود و اثرات اجرای طرح معراج و لزوم پیش بینی منابع مالی اجرای آن پرداختند و در نهایت مصوب شد با تشکیل کمیته‌ای از نمایندگان روسا و معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی ظرف مدت یک هفته پیشنهادها برای تعیین تکلیف طرح معراج مطرح شود. 
نحوه مشارکت جهاددانشگاهی با بخش خصوصی 
دکتر ابراهیمی رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی در بخش دیگری از این گردهمایی به بررسی نحوه همکاری این نهاد با بخش خصوصی پرداخت و گفت: باید از مدیریت هزینه به سمت مدیریت درآمد برویم.
وی در ادامه به برخی از اقدامات در این رابطه پرداخت و به مواردی چون واگذاری زمین‌های پارک‌های علم و فناوری به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، استقرار دبیرخانه طرح‌های راهبردی زنجیره ارزش دارویی کشور ، واگذاری بررسی صلاحیت مراکز نوآوری کشور به این نهاد، تدوین مدل کسب‌وکار برای ساختار نوآوری فناوری جهاددانشگاهی، بهبود و ارتقای فرایند اخذ پروژه‌های کلان مالی از مراجع مختلف، تدوین آیین نامه مالکیت فکری جهاد دانشگاهی، تدوین اطلس کامل سرمایه‌گذاری در جهاد دانشگاهی و ... اشاره کرد‌.
دکتر ابراهیمی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ارزش تقریبی قراردادهای جهاددانشگاهی با بخش خصوصی ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان است که در سال جاری به ۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
همچنین، بررسی فعالیت‌های هلدینگ دانش بنیان جهاددانشگاهی و شرکت‌های زیر مجموعه آن، مدل‌های تامین مالی از دیگر موارد مطرح شده در این گردهمایی بود.
در پایان این مراسم با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی شیوه‌های استفاده از ظرفیت‌های موجود و توسعه همکاری‌ها بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و به سوالات واحدهای سازمانی در این رابطه پاسخ داده شد.

برچسب ها:

ارسال نظرات