ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۲۱
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به نمایندگی از مدیرعامل این سازمان و ایگور کوروگلوف، معاون مدیرعامل منطقه آزاد دوبنا واقع در روسیه امضا شد.
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

قشم و منطقه آزاد دوبنا در روسیه تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش بازار کار ؛ ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان بیان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه روابط بین‌الملل جزیره جهانی قشم، توسعه همکاری سودآور و متقابل در زمینه مدیریت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به امضا رسید. نگهداری و توسعه زیرساخت‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تبادل نظر و ارائه راه حل های تخصصی برای همکاری دو منطقه در حوزه صنایع، حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری، فناوری و حفاظت از محیط زیست از دیگر اهداف بستن این تفاهم‌نامه به حساب می‌آید.

به گفته او، اشکال مختلف همکاری طرفین به‌صورت جداگانه همراه با ارزیابی منابع مورد نیاز به منظور دستیابی به اهداف و منافع مشترک مورد مذاکره قرار می‌گیرد و در توافق‌ها و تفاهم‌های مربوطه به نتیجه می‌رسد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای اطمینان از دستیابی سریع‌تر و موثرتر به اهداف مشترک، طرفین متعهد شدند اطلاعات موجود در اختیار خود را درباره منافع مشترک به تبادل بگذارند و در صورت لزوم مشاوره‌های مشترک برگزار کنند.

مذاکرات توسعه همکاری های قشم و روسیه از سال گذشته توسط عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد شروع شده بود و در همین راستا هیئتی از مقامات روسیه به جزیره سفر کرده و با ظرفیت‌های قشم آشنا شده بود.

امسال نیز در راستای عملیاتی ساختن نتیجه این مذاکرات، هیئتی از منطقه آزاد قشم برای امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهردار قشم و شهر کراسنودار و همچنین بستن تفاهم‌نامه بین منطقه آزاد قشم و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دوبنا در روسیه عازم این کشور شدند.

منطقه آزاد دوبنا در نزدیکی مسکو، پایتخت کشور روسیه واقع شده و یکی از مهمترین مناطق آزاد این کشور محسوب می‌شود و به لحاظ استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان فراوان در این منطقه می‌تواند کمک زیادی به انتقال فناوری و تکنولوژی روز جهان به قشم داشته باشد.

ارسال نظرات