ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۵۳
معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: حوزه‌ فرهنگی جهاددانشگاهی با برخورداری از مراکز متعدد فرهنگی و رسانه‌ای و ظرفیت سازمان دانشجویان، بستر مناسبی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان است که با همکاری با این بخش‌ها بتوانند ضمن کسب مهارت‌های لازم و آشنایی با فضاها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، آمادگی کافی را برای ورود به بازار کسب و کار کسب کنند.
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی بستری برای ظهور استعدادهای دانشجویان است

به گارش بازار کار، خسرو کنعانی، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی روز شنبه 20 مردادماه،  به‌مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: حوزه‌ فرهنگی جهاد دانشگاهی با برخورداری از مراکز متعدد فرهنگی و رسانه‌ای و ظرفیت سازمان دانشجویان، بستر مناسبی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان است که با همکاری با این بخش‌ها بتوانند ضمن کسب مهارت‌های لازم و آشنایی با فضاها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، آمادگی کافی را برای ورود به بازار کسب و کار کسب کنند. 

وی ادامه داد: دوره تحصیلی کارشناسی بهترین فرصت برای دانشجویان رشته‌های مختلف است که بتوانند از ظرفیت‌های دانشگاه و ظرفیت عظیم حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استفاده کنند و برای آینده تحصیلی و شغلی خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

کنعانی، با بیان این‌که حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی، فعالیت‌های فرهنگی خود را در شش بخش مهم متمرکز و برنامه‌ریزی کرده است، گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) شعبه آذربایجان شرقی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) شعبه تبریز، دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی و سازمان دانشجویان شعبه آذربایجان شرقی و سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی شعبه آذربایجان‌ شرقی از مراکز مهم حوزه معاونت فرهنگی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، ادامه داد: این مراکز با بدنه کاملا دانشجویی و با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های استان به طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف از جمله مناظره‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان، مسابقات سه دقیقه‌ای دانشجویان دانشگاه‌های استان، نشست‌های تخصصی در حوزه مسائل فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی، اجرای طرح‌های نیازسنجی و پرسشگری در موضوعات مختلف از جمله انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان و انتشار کتب اساتید دانشگاه‌های استان و ... می‌پردازد.

وی با بیان این‌که حوزه‌ فرهنگی جهاد دانشگاهی از ایده‌های فرهنگی و کارهای تحقیقاتی دانشجویان حمایت می‌کند، گفت: سازمان جهاد دانشگاهی استان به‌دنبال ایجاد دفاتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های بزرگ استان است و از سال گذشته توانسته این دفاتر را با رویکردهای آموزشی و فرهنگی در دانشگاه‌های هنر اسلامی تبریز و دانشگاه صنعتی سهند راه‌اندازی کند که هدف عمده ما از راه‌اندازی این دفاتر در دانشگاه‌ها جلب مشارکت همکاران در بخش‌های آموزشی و بخش‌های مختلف فرهنگی در جهاد دانشگاهی است که در دو سال گذشته با افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی تا حدودی به این هدف دست یافته‌ایم.

کنعانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در استان علاوه بر مدیریت برنامه‌های فرهنگی با رویکرد دانشگاهی و علمی با همکاری دانشجویان به‌دنبال نقش‌آفرینی در حوزه فرهنگی و بخصوص فرهنگ عمومی استان است، افزود: از دو سال گذشته معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان ضمن عضویت فعال در شورای فرهنگ عمومی استان به‌عنوان مسئول کمیته افکارسنجی و رصد شاخص‌های فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان انتخاب شده و در این مدت به‌عنوان یکی از کمیته‌های فعال شورا فعالیت کرده و در همه مسائل فرهنگی استان و موضوع‌های مطرح‌شده در شورای فرهنگی عمومی نقش فعال و موثری داشته است.

وی بیان کرد: در کنار این فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن عضویت فعال در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به‌عنوان مسئول و دبیر کمیته فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این شورا فعالیت کرده است و فعالیت قابل قبولی در این حوزه دارد. همچنین در کمیته‌های زنان و خانواده استانداری و کمیته جوانان استان، شورای اوقات فراغت استان، شورای فرهنگی دانشگاه تبریز و دانشگاه سهند نیز عضویت فعال دارد. 

او با اشاره به فعالیت‌های سازمان دانشجویان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های استان برای اولین بار با بیش از ۲۰ تیم از دانشگاه‌های استان برگزار شد و دو تیم به مسابقات کشوری اعزام شدند. همچنین کانون فیلم و عکس سازمان دانشجویان در یک سال گذشته اقدام به اکران فیلم‌های سینمایی روز دنیا و ایران در محل سینمای دانشگاه تبریز کرد که نسبت به سال‌های گذشته، رشد و فعالیت چشمگیری در این حوزه داشته است و در بخش‌های مختلف سازمان دانشجویان در یک سال گذشته بیش از بیش از ۷۰ عنوان رویداد فرهنگی در موضوعات مختلف طراحی و اجرا شده است.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه از سال گذشته با همکاری سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی اقدام به راه‌اندازی شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی در استان کرده‌ایم، گفت: بعد از راه‌اندازی این شعبه در جهاد دانشگاهی استان چهار عنوان کتاب در این شعبه منتشر کرده‌ایم که مهمترین مزیت انتشارات جهاد دانشگاهی نسبت به سایر انتشارات‌، سرعت عمل در گرفتن مجوز نشر و هزینه‌های بسیار پایین است که اساتید و دانشجویان می‌توانند از این بستر برای چاپ و انتشار آثار تالیفی و ترجمه خود استفاده کنند.

وی با دعوت از دانشجویان برای همکاری در بخش‌های مختلف فرهنگی جهاد دانشگاهی، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی تلاش دارد با حضور در دانشگاه‌ها شرایط و زمینه را برای همکاری و مشارکت دانشجویان در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فراهم کند و امیدواریم دانشگاه‌های استان نیز از این فرصت و ظرفیت جهاد دانشگاهی در اجرا و طراحی برنامه‌های فرهنگی خود استفاده و این ظرفیت و بسترعظیم فرهنگی و اجتماعی را به دانشجویان خود معرفی کنند.

ارسال نظرات