ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۶۹
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از امضای دو تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

سید حسن غضنفری در گفتگو با بازار کار با اشاره به امضای دو تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: ما دو تفاهم‌نامه کلی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری به امضا رساندیم که اهداف این دو تفاهم‌نامه در راستای کمک به شرکتهای دانش‌بنیان برای فعالیت در شهرکهای صنعتی است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه میان سازمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: اولین تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد تا این شرکتها بتوانند در شهرکها مستقر شوند. همچنین مقرر شد تا نیاز این شرکتها شناسایی شود و معاونت علمی و فناوری نیز در تبادلات خود این موضوع را پیگیری کند. ما نیز تلاش میکنیم تا نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی و آنها را پیگیری کنیم تا زودتر برطرف شوند.

غضنفری با اشاره تسهیلات این سازمان برای ایجاد ارتباط میان واحدهای صنعتی و شرکتهای دانش‌بنیان گفت: همچنین برای شناسایی نیاز فناورانه بعضا هزینه را ما تقبل میکنیم تا این اتفاق شکل بگیرد و قرارداد بین شرکت دانش بنیان و واحد صنعتی امضا شود. شکل‌گیری این ارتباط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل ما تلاش میکنیم تا در این مرحله تاثیرگذار باشیم.

وی همچنین با اشاره به امضای یک تفاهمنامه میان سازمان و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در زمینه ساخت پردیس‌های صنعتی گفت: تفاهمی نیز با وزارت علوم تحقیقات و فناوری شکل گرفته تا پردیس های وزارت علوم نیز توسط ما ساخته شود چرا که تخصص ماست. این می‌تواند کمک زیادی هم به وزارت علوم و هم‌ واحدهای صنعتی و فناور بکند.

غضنفری در انتها نیز درباره تسهیلاتی که سازمان برای کمک به شرکتهای دانش‌بنیان درنظر گرفته گفت: تسهیلات ما در این زمینه عمدتا به هم رسانی و کمک به شناخت نیازها مربوط است. البته تسهیلات مالی نیز وجود دارند هرچند که اندک هستند. البته ما در این زمینه نیز با صندوق فناوری برای حمایت از طرح ها صحبتهایی داشته ایم و به نتایج خوبی نیز رسیده ایم.

ارسال نظرات