ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۳۷۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خوداشتغالی یا به‌کارگیری مهارت‌آموزان این استان در سال جاری خبر داد به گزارش جام جم آنلاین،رحیم یونسی اظهار کرد:پیش‌بینی می‌شود تا روز‌های پایانی شهریور متقاضیان برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های رفاه و تجارت معرفی و از منابع مورد نظر بهره‌مند شوند.
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از تسهیلات سهمیه سال ۱۴۰۱ و معرفی کمتر از ۲۰۰ نفر به بانک عامل، بیان کرد: آن تسهیلات در ۲ بخش کارفرمایی و خویش‌فرمایی تخصیص یافت که امسال نیز بر همان منوال برای بخش خویش‌فرمایی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا سه میلیارد ریال و برای بخش کارفرمایان سه میلیارد ریال تا حداکثر ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل مبلغ تخصیص یافته در سال ۱۴۰۱ را حدود ۲۵۰ میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد عنوان کرد و افزود: تسهیلات در واقع با هدف تقویت مهارت‌آموزی در استان جذب شده بود که متقاضیان با نام‌نویسی در سامانه مورد نظر از آن منابع برخوردار شدند.
وی در ادامه انحراف در محل هزینه‌کرد این تسهیلات بانکی را بسیار اندک ارزیابی کرد و گفت: ارایه این تسهیلات کم‌بهره به کارفرمایان در گرو پوشش بیمه‌ای مهارت‌آموزان و به‌کارگیری افراد توانمند، همچنین تهیه طرح توجیهی و سودآور از نظر اقتصادی است.
یونسی تصریح کرد: در حال حاضر ایجاد اشتغال پایدار از سوی دولت نیازمند سرمایه‌گذاری دست‌کم ۱۰ میلیارد ریال به ازای هر شخص است که با این شرایط حتی اگر تنها ۴۰ درصد تسهیلات هم در محل‌های مورد نظر هزینه شده باشد، جای شکرگزاری دارد.
در کنار مرکز‌های آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی حدود ۲۲۰ مرکز آموزش خصوصی همچنین پنج مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جواردانشگاهی در سطح استان اردبیل به صورت رایگان به علاقه‌مندان و جویندگان کار خدمات مهارتی و فنی و حرفه‌ای در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر ارایه می‌کنند.

برچسب ها:

ارسال نظرات