ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۸۶
استاندار گیلان گفت: باید جوانان جویای کار را به بخش صنعت ارتباط داد و با توجه به آمایش سرزمین‌ها، مهارت آموزی را برای جوانان فراهم کرد.
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

به گزارش بازارکار، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای توسعه مهارت استان گیلان اظهار کرد: تعامل دانشگاه با صنایع باید توسط شورای توسعه مهارت انجام شود و این وظیفه ما است که این تعامل را بیشتر کنیم تا جوانان ما هنگام تحصیل و دانش اندوزی، مهارتهای لازم کار را نیز فرا گیرند.

وی افزود: توجه به سرمایه‌های انسانی بسیار مهم است و ترویج مهارت‌آموزی به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه دانش بنیان مطرح است و نقش متخصصان در اعتلاء و ارتقاء کیفیت تولید موثر است.

عباسی ادامه داد: باید جوانان جویای کار را به بخش صنعت ارتباط داد و با توجه به آمایش سرزمین‌ها، مهارت آموزی را برای جوانان فراهم کرد؛ به عنوان مثال می‌توان برای جوانان روستایی که در دانشگاه مشغول تحصیل هستند، قابلیت‌ها و مهارت‌های مشاغل روستایی را آموزش داد.

استاندار گیلان اضافه کرد: با وجود اینکه بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان دختران هستند و این قشر از جامعه علاقه بیشتری به تحصیلات دانشگاهی دارند، باید شرایطی فراهم شود که این دانشجویان مهارت آموزی هم داشته باشند تا خلاقیت و نوآوری در جوانان و بانوان ما تقویت و شکوفا شود.

وی بیان کرد: ما باید از فرصتهای موجود نهایت استفاده را ببریم که این امر وظیفه مسئولان است که بتوانند فرهنگ کار و مهارت آموزی را با فراگیری علم بیامیزند تا شعار سال با داشتن متخصصان ماهر تحقق یابد زیرا کارها با کیفیت پیش خواهد رفت.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر جوانان ما در کنار آموختن علم، تخصص و مهارت هم داشته باشند بی شک، این کار است که به دنبال جوانان خواهد رفت و افرادی که دارای تخصص و مهارت باشند موفق خواهند بود زیرا کارفرمایان به هیچ وجه اینگونه نیروها را از خود جدا نخواهند کرد.

استاندار گیلان اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌های انسانی در بنگاه‌های اقتصادی وظیفه همگان است که این امر اولویت ما محسوب می شود و از سوی دیگر کسانی که علاقمند به بخش تولید هستند، مورد حمایت دولت می‌باشند و ما امکانات را در اختیار آنان قرار می دهیم و مهارت آموزی را تقویت کنیم زیرا این امر در نهایت باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 

ارسال نظرات