ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۹۶
نماینده ولی فقیه در دیدار با جهادگران جهاددانشگاهی سمنان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به برخی از محصولات دانش بنیان جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: برخی از این محصولات نظیر کود و یا مالچ معدنی تولید شده در استان متناسب با نیازهای امروز استان است که جای تقدیر دارد.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی همزمان با سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در دیدار با رئیس و اعضای جهاددانشگاهی استان که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد با بیان اینکه جهاددانشگاهی منشاء خدمات زیادی بوده و در سالیان اخیر طرح‌ها و پروژه‌های خوبی اجرایی کرده افزود: انتظار می‌رود که دولت جدید نیز نگاه ویژه‌ای به جهاددانشگاهی و طرح های آن داشته باشد.

وی عملکرد جهاددانشگاهی استان سمنان را موفق ارزیابی و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی استان همکاری و همراهی بیشتری با این نهاد انقلابی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر لزوم شناسایی مشکلات مبتلابه جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی برای گره‌گشایی از این مشکلات برنامه‌ریزی کند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی از مسوولان جهاددانشگاهی خواست: جهاددانشگاهی مشکلات و نیازهای واقعی مردم و جامعه را شناسایی و از آنها گره‌گشایی کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی و برگرفته از اندیشه‌های امام راحل است و از آن نهادهایی است که کاشت، داشت و برداشت آن برای سال‌های بعد از انقلاب است، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه ها و نهادها در دوران طاغوت نیز وجود داشتند اما جهاددانشگاهی از آن نهادهایی است که همه اجزای آن در دوران بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته و این از خصوصیات منحصر بفرد و از افتخارات این نهاد انقلابی است.

 امام جمعه سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان سمنان طی چند سال اخیر پژوهش‌های خوبی انجام داده ادامه داد: پژوهشگران جهاددانشگاهی مشکلات و نیازهای مردم را سنجیده و برای رفع آنها طرح ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کم آبی یکی از مشکلات جدی امروز در کشور است افزود: انتظار می رود که پژوهش های نهادهای دانشگاهی و از جمله جهاددانشگاهی به این سمت سوق داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تقدیر از تلاش های جهاددانشگاهی استان در راستای استفاده از ظرفیت دانشمندان و نخبگان ایرانی خارج از کشور گفت: ارتباط گیری جهاددانشگاهی استان با این نخبگان هم استانی در خارج از کشور یک اقدام شایسته است. باید برای استفاده بیشتر از ظرفیت این نخبگان خارج‌نشین که علاقمند به همکاری با مسوولان کشورند، برنامه ریزی بیشتری شود.

همچنین علی منصفی‌راد رئیس جهاددانشگاهی استان در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: ثبت اختراع چهار محصول دانش بنیان، تولید نمونه‌های آزمایشگاهی، اجرای ۱۵ طرح ملی افکارسنجی و ۲۰ نظرسنجی استانی، برپایی ۱۶ آزمون استخدامی، اخذ نمایندگی سه موسسه قرآنی بیت‌الاحزان، نورالمجتبی (ع) و ایمانور، ثبت دو شرکت دانش‌بنیان جهاددانشگاهی استان، ارائه آموزش های مهارتی به ۱۸ هزار نفر به فراگیران جهاددانشگاهی و سربازان وظیفه، راه اندازی مرکز مشاوره های عمومی با هدف کمک به کاهش طلاق و ازدیاد فرزندآوری، راه اندازی مرکز مشاوره اشتغال و کارآفرینی با همکاری ورزش و جوانان استان، تولید اولین کود ۷ جزئی دنیا، تولید اولین مالچ معدنی زیست سازگار با طبیعت، تولید ماده اولیه تاندون با همکاری دانشمند هم استانی مقیم خارج، تولید نمونه آزمایشگاهی یک نهاده دامی و...از جمله دستاوردها و اقدامات جهاددانشگاهی استان در یک سال جهادی گذشته بوده است.

ارسال نظرات