ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۳۹۷
استاندار سمنان معتقد است که پژوهشگران جوان جهاددانشگاهی با کمک به توسعه فناوری‌های نوین و خصوصا سلول‌های بنیادی به ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تولید علم و فناوری دنیا کمک شایانی کرده است.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳

 سیدمحمدرضا هاشمی همزمان با سالروز تاسیس جهاددانشگاهی از این نهاد انقلابی به عنوان یکی از دستگاه‌های موفق در بیش از چهار دهه گذشته نام برد و اظهار کرد: جهاددانشگاهی چه در حوزه آموزشی و پژوهشی و چه در حوزه های فرهنگی و رسانه‌ای عملکرد درخشانی در سال‌های بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی داشته است.

وی از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از رویش های بعد از انقلاب نام برد و گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی از این نهاد به عنوان یکی از رویش های مبارک نام برده‌اند.

استاندار سمنان با اشاره به موفقیت‌های علمی پژوهشگاه های رویان و ابن سینا جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه علم و فناوری از دستگاه های پیشرو در کشور و منطقه بوده است.

هاشمی با بیان اینکه جهاددانشگاهی طی ۴۴ سال گذشته کمک شایانی به رفع نیازهای فناورانه کشور کرده تصریح کرد: این نهاد انقلابی در لبه‌های علم دنیا حرکت کرده و نشان داده که کشورمان از توانمندی‌های علمی و فناورانه بالایی برخوردار است.

وی اعتماد به نیروهای جوان و انقلابی را از ویژگی‌های ممتاز جهاددانشگاهی برشمرد و گفت: رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان توجه ویژه داشته و انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برآمده از انقلاب، بیش از پیش به ظرفیت های جوانان و نخبگان جوان توجه کند.

هاشمی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد سبک زندگی اسلامی و ارائه الگویی همه جانبه در این بخش، از جهاددانشگاهی خواست: با ورود به این حوزه به هدایت‌گری نسل جوان انقلابی در کشور کمک کند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای جهاددانشگاهی در استان سمنان، از دستگاه‌های اجرایی استان خواست از ظرفیت های علمی، آموزشی و فناورانه این نهاد در راستای توسعه بیشتر استان کمک بگیرند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی در چهار دهه گذشته گفت: پشتیبانی های مقام معظم رهبری از این نهاد انقلابی بالاترین سرمایه جهاددانشگاهی است.

هاشمی به نقش جهاددانشگاهی استان سمنان در اجرای طرح‌هایی نظیر آموزش مشاغل خانگی، آموزش کارکنان دولت، سرباز مهارت، اجرای طرح های دانش بنیان و... پرداخت و تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان می‌تواند به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان کمک کند.

وی با اشاره به لزوم پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت گفت: جهاددانشگاهی استان می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه، به رشد و توسعه پایدار استان کمک کند.

استاندار سمنان با اشاره به توفیقات اخیر جهاددانشگاهی استان در تولید محصولات دانش‌بنیان به تمجید از خدمات این نهاد در استان پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی استان در دولت سیزدهم چه در حوزه محصولات دانش‌بنیان و چه در حوزه های آموزشی و پژوهشی پروژه‌های موفقی در سطح استان داشته که جای تقدیر دارد.

وی در پایان با تبریک ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام راحل اظهار کرد: جهاددانشگاهی با توجه به بهره‌مندی از دانش فنی بالا در حوزه درمان ناباروی می‌تواند به اجرای سیاست‌های نظام در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری و حل مشکل ناباروری بیش از پیش کمک کند.

ارسال نظرات