ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۰۲
استاندار سمنان با اشاره به دیدار این هفته خود با وزیر نیرو و پیگیری پروژه‌های مرتبط با آب، گفت: رفع معضل کم‌آبی در استان سمنان نیازمند یک نگرش ملی است.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵

سیدمحمدرضا هاشمی در آیین رونمایی از کتاب «حرفی برای گفتن ندارم» و تجلیل از دختران دو شهید مدافع حرم استان سمنان در سپاه قائم این استان، اظهار کرد: سالانه میلیون‌ها زائر از محورهای استان سمنان عبور می‌کنند و مسئولان کشور باید برای رفع نیاز آبی و درمانی این جمعیت چاره‌ای بیندیشند.

وی به وجود ۶۵۰ کیلومتر از محور پرتردد تهران - مشهد در گستره جغرافیایی استان سمنان اشاره و بیان کرد: در تخصیص منابع مختلف به استان باید به تردد میلونی زوار از استان که بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون ارزیابی می‌شود، با رویکردی ملی توجه شود.

او با بیان اینکه این جمعیت میلیونی نیازمند آب و درمان است، افزود: در تخصیص اعتبارات به استان نباید فقط به شاخص‌های مبتنی بر جمعیت استان توجه شود.

مزاح استاندار با رئیس فدراسیون: مشکل سمنان «تاج» است!

هاشمی با اشاره به سفر این هفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به سمنان، گفت: من خطاب به او به مزاح عرض کردم که آقای تاج مشکل جدی استان سمنان شمایید! مشکل اصلی استان سمنان «تاج» است.

استاندار سمنان با اشاره به شگفتی رئیس فدراسیون از این اظهار نظر، ادامه داد: خطاب به او گفتم مشکل ما «تاج» است و «ت» آن «تصادفات»، «آ» آن «آب» و «ج» آن «جمعیت» است.

وی با بیان اینکه مشکل جمعیت در استان سمنان جدی‌تر از معضل کم‌آبی است، افزود: مسئولان کشور سرانجام برای حل مشکل آب از طریق سد فینسک و چند پروژه آبی در حال اجرا یا پروژه انتقال آب، چاره‌جویی می‌کنند اما جمعیت، مشکلی نیست که به این آسانی حل شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه امنیت پایدار در استان با بحث جمعیت ارتباط مستقیم دارد، گفت: بخش وسیعی از این محور ۶۵۰ کیلومتری بزرگراه امام رضا (ع) در استان سمنان در کویر واقع شده و نبود جمعیت در آن می‌تواند در آینده، مشکلات امنیتی را به‌دنبال داشته باشد.

وی بر لزوم همراهی بیشتر رسانه‌ها برای حل مشکل جمعیت و فرزندآوری تاکید و بیان کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر رسانه‌هاست.

توسعه فقط در سایه وحدت و همدلی به‌دست می‌آید

وی گفت: همه مسئولان اجرایی استان چه در قوه مجریه و چه نمایندگان مردم در قوه مقننه، پیگیر مشکل پروژه‌های مرتبط با کم‌آبی هستند و حاکمیت بالاخره نیاز استان به آب شرب را رفع می‌کند، اما در حوزه جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر هستیم.

هاشمی بر لزوم همدلی همه مردم و مسئولان برای حل مشکلات تاکید و اظهار کرد: هیچ کسی با توهین و افترا به جایی نمی‌رسد فقط در سایه وحدت و همولی است که می‌توان به بهبود توسعه، شرایط اقتصادی، معیشت و اشتغال و ... در استان امیدوار بود.

استاندار سمنان از خبرنگاران به‌عنوان چشمان بینای جامعه نام برد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند به اتحاد و انسجام بیشتر در استان کمک کنند. بدون تردید همه موفقیت‌ها در سایه وحدت و یک‌دلی به‌دست آمده است.

وی با اشاره به لزوم اتحاد همه مردم و مسئولان در استان، بیان کرد: باید همه تلاش کنیم تا مردم را به آینده امیدوارتر کنیم.

استاندار سمنان نقش رسانه‌ها را در این زمینه را محوری دانست و ادامه داد: اصحاب رسانه باید مانند سربازان مرزها که همواره سلاح به‌دست در آماده‌باش هستند، در آماده‌باش باشند و با قلم خود به اتحاد و همدلی در استان کمک کنند.

هاشمی با بیان اینکه پزشکیان به‌مناسبت روز خبرنگار اعلام کرد که هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگاران را ندارد، گفت: ما در استان چه در گذشته و چه حالا، چنین رویه‌ای داشتیم و هیچ مسئولی از خبرنگاران شکایت نکرده است. اگر هم مواردی بوده، براساس قانون در شورای اطلاع‌رسانی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در فضای رسانه‌ای استان بداخلاقی وجود ندارد، ادامه داد: البته فضای سایبری، فضای گسترده‌ای است و مواردی از بی‌اخلاقی بوده، اما بین اصحاب رسانه رسمی، تنشی بین خبرنگاران و مسئولان نبوده است.

او برپایی چهار انتخابات در یک سال را نمودی از موفقیت مسئولان ارزیابی و اضافه کرد: مسئولان استان از امتحان انتخابات سربلند بیرون آمدند و با عملی کردن چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب به برپایی انتخاباتی سالم و رقابتی با حفظ کامل بی طرفی و حق‌الناس کمک کردند.

ارسال نظرات