ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۰۳
مدیرعامل مجتمع مس سونگون گفت: تولید کنسانتره مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷ درصد افزایش به ۱۳۲ هزار تن رسیده است.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳

افزایش ۷ درصدی تولید کنسانتره مس در آذربایجان‌شرقی

به گزارش بازار کار، محمد جعفر عظمایی، مدیرعامل جتمع مس سونگون روز شنبه، ۲۰ مردادماه، در جمع خبرنگاران، گفت: تولید کنسانتره مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷ درصد افزایش به ۱۳۲ هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه مجتمع مس سونگون به لحاظ اهمیت تولید و استراتژیک بودن آن، قلب تپنده صنایع معدنی استان و کشور است، اظهار کرد: حجم پروژه‌های اجرایی آن حول محور تولید کاتد یک میلیون تنی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کنسانتره مولیبدن یکی از مواد اولیه در صنایع فولاد است که در این مجتمع تولید می‌شود، افزود: تا مرداد ماه سال‌جاری ۱۲۷۷ تن کنسانتره تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

عظمایی، با بیان اینکه این مجتمع پنج میلیارد تن ذخیره ماده معدنی دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کل کشور ۲۸۰ هزار تن کاتد تولید می‌شود در حالی که با اجرای پروژه مس سونگون این مجتمع می‌تواند به تنهایی ۲۰۰ هزار تن کاتد تولید کند.

مدیرعامل مجتمع مس سونگون گفت: سال گذشته ۳۲۵ هزار تن کنسانتره تولید شده که اگر قطعی برق نداشته باشیم این مقدار به ۳۵۰ هزار تن نیز هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از فاز سه تلغیظ این مجتمع، ظرفیت ۳۵۰ هزار تنی فعلی به ۸۰۰‌ هزار تن خواهد رسید، افزود: فاز چهار کنسانتره طراحی شده و با راه اندازی آن ۴۵۰ هزار تن به تولید اضافه خواهد شد و در مجموع به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: این مجتمع به ۳۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد که برای پروژه‌های زیرساختی استفاده کند و در حال حاضر توانستیم برنده مزایده پساب شهری مرند و اهر باشیم.

عظمایی، با بیان اینکه سال گذشته با ۳۲ روز قطعی برق، ۳۲۰۰ میلیارد تومان عدم النفع تولید بود و امسال هم با ۲۵۵ ساعت قطعی برق موفق به تولید ۵۴۰۰ تن کنسانتره نشده‌ایم.

مدیرعامل مس سونگون، اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی هریس از دوره‌های قبلی تعریف شده و اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است که از طریق آن ۲۵۰ مگاوات برق با اعتبار ۲۵۵ میلیون یورو تولید خواهد شد.

وی به مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع مس سونگون اشاره کرد و افزود: راه خواجه_ورزقان از محل مسئولیت‌های اجتماعی مس احداث شده است این پروژه علاوه بر اعتباراتی که قبلاً تخصیص پیدا کرده بود تنها در سال‌جاری ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این راه هزینه شده است. 

مدیرعامل مجتمع مس سونگون افزود: برای راه ورزقان به معدن، خوشبختانه مجوز دوبانده کردن دریافت شده و با انتخاب پیمانکار در کمترین زمان ممکن این عملیات نیز به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای بیمارستان ورزقان ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از زیرساخت‌های اساسی این شهرستان با توجه به تنوع آب و هوایی ضرورت احداث کمپ ورزشی است که گام اساسی در جهت رفع محرومیت می‌باشد که تا کنون ۳۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.

ارسال نظرات