ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۱۴
 رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی و علمی که در حوزه ناباروری از کشورهای اروپایی و آمریکایی بیمار پذیرش می‌کند، گفت: لازم است از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای رساندن خدمت به مردم مازندران استفاده شود.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
 

محمدرضا یوسفی‌مهر ۲۰ مرداد در مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در دانشگاه پرستاری نسیبه ساری با بیان اینکه رویش جدیدی به نام جهاد دانشگاهی برای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها پا به عرصه گذاشته است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی به دستور حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۹ تاسیس و این نهاد یکی از پایه‌های کمک به بخشی از مشکلات و مسائل آن زمان بود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی جهت ایجاد خلق ثروت برای توانمندسازی دانشگاه‌ها قدم برداشته است.

یوسفی مهر با عنوان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی در سطح بین الملل و کشور اقدامات خوبی انجام داده، تصریح کرد: ظرفیت جهاد دانشگاهی برای حل مشکلات بسیار بالا است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی دارای ساختار پژوهشی، تجاری سازی و آموزشی است این نهاد دارای ۴۰ پژوهشکده و ۳ پارک علم و فناوری است.

یوسفی مهر ادامه داد: حوزه فرهنگ جهاد دانشگاهی دارای ساختار سازمان دانشجویان، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و همچنین سازمان قرآنی دانشگاهیان ایران و بزرگترین خبرگزاری شیعه در سطح بین الملل است.

این مسئول با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی کشور در بیش از ۱۶۵۰ دوره حوزه مهارتی، تخصصی و غیره فعالیت دارد، یادآور شد: این تخصص‌ها در راستای پایدارسازی مشاغل کمک می‌کند.

یوسفی‌مهر ذکر کرد: جهاد دانشگاهی در اقتصاد دانش بنیان با مجتمع تحقیقاتی دانشگاهی، مرکز رشد و سایر مراکز در راستای تولید دانش و محصولات دانش بنیان فعالیت دارند.

این مسئول راه اندازی گسترده‌ترین مرکز درمان ناباروری، شبکه سراسری غربالگری پیشگیری، درمان و کیفیت زندگی بعد از درمان در سرطان و راه اندازی اولین بانک سلول‌های بنیادی خصوصی کشور را از اقدامات انجام شده جهاد دانشگاهی عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران بیان کرد: فعالیت‌هایی را در حوزه تولید داروهای گیاهی، سوء هاضمه، التهابات کبدی و کاهش علائم اعتیاد انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه حوزه ناباروری از کشورهای اروپایی و آمریکایی بیمار پذیرش می‌کند، خاطرنشان کرد: لازم است از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای رساندن خدمت به مردم مازندران استفاده شود.

یوسفی مهر تصریح کرد: سال گذشته بر اساس یک مصوبه مجلس شورای اسلامی ماموریت راه اندازی غربالگری، پیشگیری، درمان و کیفیت زندگی برای پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی واگذار شد که در حال حاضر ۹ استان این مصوبه را اجرا کردند.

وی با عنوان اینکه مزیت اصلی مازندران گردشگری و کشاورزی است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی مازندران کودهای زیستی را تولید کرده است.

ارسال نظرات