ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۱۷
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۱۷ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار مهر، نشست خبری اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با حضور جعفر کوشا رئیس اسکودا به مناسبت روز خبرنگار در دفتر اتحادیه برگزار شد.

کوشا بیان کرد: روز خبرنگار تنها یک روز نیست بلکه خبرنگاری حرفه‌ای است جهت آگاه سازی مردم و همواره باید در طول زندگی انسان نسبت به امور موجود چه در شفاف سازی و چه در آگاهی سازی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: قلم در هیچ یک از حصار مکان و زمان نیست، چون از جنس اندیشه و شعور است. اگر بخواهیم آگاهی مردم را بالا ببریم باید با جوسازی‌ها مقابله کنیم چرا که زمانی که مردمی آگاه باشند کمتر مورد صدمه قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه اسکودا با اشاره به اینکه اصحاب رسانه حلقه اتصال مردم و حاکمیت است گفت: خبرنگاری رسالت خطیری است چرا که حاکمیت در بحث آگاه سازی مقابله می‌کند. حکومت با آگاه سازی مردم رابطه خوبی ندارد و خبرنگاران با جهل مردم مبارزه می‌کنند. معتقدیم روز خبرنگار روز ارزشمندی است چرا که در آگاه سازی مردم بسیار تلاش کردند.

وی افزود: در روز‌های قبل انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آقای پزشکیان را داشتیم که ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب امیدواریم این دولت بتواند نسبت به معیشت مردم اقدامات خوبی بکند، زیرا که مردم در فشار معیشتی هستند. همچنین انتخابات مجلس نیز صورت گرفت حدود ۴٠ نفر از وکلا انتخاب شدند، امیدواریم فراکسیون حقوقدانان تشکیل شود تا از این طریق خواسته‌های حقوقدانان مطرح شود.

کوشا گفت: اصحاب رسانه انتظار حمایت حقوقی دارد به خصوص در مکان‌هایی که خبرنگاران به سبب انجام وظیفه مورد توهین و شکنجه روحی قرار می‌گیرند ما به عنوان نهاد وکالت حامی و پشتیبان خبرنگاران هستیم.

رئیس اتحادیه اسکودا افزود: هر شرکت خصوصی یک نماینده حقوقی دارد شرکت‌های بزرگ خصوصی معمولاً ارتباطات و نماینده‌های حقوقی خود را دارند. نماینده‌های حقوقی در شرکت‌های دولتی موفق نبوده اند شرکت‌های بزرگ اقتصادی که ارتباطات دارند خواستار گرفتن وکیل نیستند و می‌خواهند یا ارتباط نماینده با دستگاه قضا مشکل را حل کنند که این نوعی فساد است.

وی ادامه داد: اتحادیه همیشه آمادگی خود را اعلام‌کرده است، ولی شرکت‌های خصوصی با ارتباط‌های خود در در نظام وکالت حقوقی استاندارد‌های لازم را رعایت نمی‌کنند هر کجا از استاندارد خارج شویم، فساد است.

ارسال نظرات