ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۴۴
رئیس نظام مهندسی کشاورزی مازندران:
رئیس نظام مهندسی کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه این سازمان بستر اشتغال دانش آموخته‌های کشاورزی را فراهم کنیم، گفت: در سامانه جدید ۸ هزار و ۱۸۷ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی در ۲۶ گرایش تخصصی عضو هستند که بالغ بر ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی دارای شغل هستند.
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲

به گزارش بازارکار، احمد زیارلاریمی با حضور در دفتر ایسنا مازندران، ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌و گویی رسانه و خبرنگاری را یک حرفه و هنر دانست و اظهار کرد: باید این اخلاق حرفه‌ای رعایت شود و نقد منصفانه جزء اولویت های خبرنگاران باشد.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید در مقابل نقدهای منصفانه خبرنگاران خود را اصلاح کنند، افزود: ماموریت و رسالت مدیران خدمت به مردم است.
زیار لاریمی، خبرگزاری ایسنا را یکی از رسانه‌های تاثیرگذار کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید حقیقت های جامعه را به طور روشن بیان کنند.
خدمت به زیست بوم کشاورزی با ۸۲۰۰ دانش آموخته در مازندران
رئیس نظام مهندسی کشاورزی مازندران با اعلام اینکه رسالت اصلی ما انتقال دانش و تکنولوژی در عرصه واحدهای تولیدی است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی به عنوان تخصصی‌ترین مرجع زیست بوم کشاورزی استان مازندران با حدود ۸۲۰۰ نفر از دانش آموختگان بخش کشاورزی از مقطع کارشناسی و دکترا در حال ارائه خدمات به زیست بوم بخش کشاورزی استان است.
وی با اذعان به اینکه باید به سمت کشت در محیط‌های کنترل شده و گلخانه‌ای برویم، یادآور شد: کاهش استفاده از آب در کشت گلخانه‌ای مورد توجه است.
این مسئول مازندران را قطب کشاورزی کشور دانست و اظهار کرد: به دلیل تنش آبی نمی‌توانیم تولید برخی از مواد غذایی و محصولات را نادیده بگیریم در حالیکه با استفاده از تکنولوژی نوین باید به سمت کاهش مصرف آب روی آوریم.
او با تاکید بر اینکه مازندران حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد برنج کشور را تامین می‌کند، بیان کرد: برای برنج نمی‌توانیم کشت جایگزین داشته باشیم و برنج جزء محصولات استراتژیک کشور است.
کاهش مصرف آب و سم با کشت گلخانه‌ای
زیار لاریمی یکی از مزایای کشت گلخانه‌ای را کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی برشمرد و افزود: در کشت گلخانه‌ای هزینه‌ها کاهش می‌یابد و حدود ۱۲ درصد افزایش عملکرد خواهد داشت.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی مازندران با بیان اینکه به طور مستقیم متولی اشتغالزایی نیستیم، گفت: سازماندهی، توان افزایی و مهارت آموزی دانش آموختگان بخش کشاورزی بر عهده نظام مهندسی کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه ما باید بستر اشتغال را فراهم کنیم، افزود: در حال حاضر بر اساس سامانه قدیم ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران هستند.
زیار لاریمی با عنوان اینکه در سامانه جدید ۸ هزار و ۱۸۷ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی در ۲۶ گرایش تخصصی عضو شدند، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی دارای شغل هستند.
او با اذعان به اینکه کشاورزان ما اعتقادی ندارند که باید کشاورزی به روز باشد و مقاومت زیادی در تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن می‌کنند، عنوان کرد: توجیه کشاورزان این است که همین مقدار برنجی که تولید می‌کنند خریداری نمی‌شود.
این مسئول با اظهار اینکه موفقیت در ارتقاء بهره‌وری و عملکرد در گرو موفقیت در صادرات است، یادآورشد: مازندران در صادرات محصولات کشاورزی توفیق نداشته و قالب محصولات ما در فرایند تولید استاندارد نیست.
صدور QR کد ضامن محصولات کشاورزی صادرات محور
وی با اعلام اینکه صدور QR کد را در دستور کار خود قرار دادیم، بیان کرد: این کد شناسه فنی محصول است و بیانگر تولید کننده آن از هر شهر به همراه فرآیند تولید خواهد بود.
زیار لاریمی با عنوان اینکه مرجع صدور QR کد سازمان نظام مهندسی کشاورزی است، یادآور شد: این طرح را در سال ۱۴۰۲ به عنوان پایلوت در غرب استان در بحث کیوی اجرا کردیم و موفق بودیم. ۳۰ هزار تن کیوی غرب استان با قیمت ۱۲۰ هزار تومان به کشور هندوستان صادر شد و همه محصولات مورد پذیرش قرار گرفت.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی مازندران با اعلام اینکه همه محصولات در سال جاری QR کد دریافت می‌کنند، گفت: اگر با این طرح موافقت شود در سال آینده باید محصولات سالم تولید کنیم و به سمت صادرات بیشتر برویم.
زیار لاریمی با اعلام اینکه مرجع صدور مجوزها نظام مهندسی کشاورزی است، بیان کرد: صدور مجوزهای کشاورزی از سال ۱۳۹۱ از بدنه وزارت جهاد کشاورزی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی انتقال یافت.
او با اشاره به اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوزهای کشاورزی را صادر می‌کنیم، ادامه داد: موافقت‌های اصولی طی ۳ الی ۵ روز و پروانه‌ها در طی ۴۰ روز صادر می‌شود.
فعالیت ۳۸ مرکز صدور مجوزهای کشاورزی در مازندران
این مسئول با اظهار اینکه کارشناسان ما در استان پای کار هستند، تاکید کرد: در استان مازندران ۳۸ مرکز صدور مجوزهای کشاورزی وجود دارد و مراجعه حضوری به سازمان نداریم و همه مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.
وی با اعلام اینکه مازندران در صدور مجوزها و ارائه خدمات رتبه دوم کشور را دارد، افزود: در تعداد اعضاء رتبه چهارم کشور را داریم و کل نظارت بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شد.

برچسب ها:

ارسال نظرات