ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۶۳
 یک شرکت دانش‌بنیان با بومی سازی اشـکال مختلف دارویی از جمله محلول های تزریقـی و پودرهـای تزریقی پنی سـیلین، موفق به تامین و رفع نیاز صنعت دام و طیور کشور به این محصولات استراتژیک شد.
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷

یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت اشکال مختلف دارویی مورد نیاز صنعت دام و طیور شد

به گزارش بازارکار البرز از پایگاه خبری علم و فناوری؛ اهمیت صنعت دام و طیور در تأمین بخش بسیار مهمی از فرآورده‌های غذایی بسیار زیاد است؛ آنچه در این صنعت بزرگ مورد توجه قرار می‌گیرد، پاسخ به نیاز مصرف‌کننده در کنار رشد و توسعه کسب و کارهای وابسته به این حوزه است.

چرخه تولید در صنعت دام و طیور فقط در صورتی پایدار خواهد بود که فعالان حوزه دام و طیور در واحدهای مربوط به خود به بهره‌وری بیشتری دست یابند.

اما یک شرکت دانش بنیان متشکل از پژوهشگران فعال در حوزه داروسازی در شهر صنعتی هشتگرد با بهره گیری از کادر علمی مجرب و نیروهای کارآزموده خود و نیز به پشتوانه خرید و نصب دستگاه های مدرن جهت تولید انواع محصولات داروئی استراتژیک مرتبط با دام و طیور بر اساس استانداردهای روز جهانی از جمله CGMP و دیگر منابع و مراجع معتبر بین المللی صنعت داروسازی از جمله USP ، EP ، ISO ، WHO ، ICH ، S/PIC و ISPE اشـکال مختلف دارویی از جمله محلول های تزریقـی و پودرهـای تزریقی پنی سـیلین مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور را بومی سازی کند.

عملکرد مناسب تولید(GMP)، قابلیت ها، تجارب و امکانات این مجموعه دانش بنیان کشور، ترغیب همکاری های مشترک شرکت های معتبر دارویی اروپایی و آمریکایی از جمله فایزر، شرینگ پالو، فایبرو، الانکو و پارنل را بدنبال داشته است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، اکنون این شرکت دانش بنیان به عنوان یکی از توانمندترین کارخانجات داروسازی در بهره گیری از بهترین مواد اولیه و جانبی استاندارد و مورد تایید سازمان های ذیربط در سطح کشور شناخته می‌شود.

راه اندازی ۷ خط تولیدی برای تامین انواع نیازهای دارویی دام و طیور
مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان با اشاره به ایجاد هفت خط تولید کاملا مجزا جهت تولید انواع اشکال دارویی دامی در این مجموعه تولیدی اظهار کرد: بومی سازی محلول های تزریقی، انواع سوسپانسیون های تزریقی، پودرهای استریل قابل تزریق گروه بتالاکتام (پنی سلین ها و سفالوسپورین ها)، انواع محلول ها و سوسپانسیون های خوراکی، انواع پودر های محلول در آب و مخلوط در دان در گروه های مختلف دارویی شامل آنتی بیوتیک‌های مختلف، گروه ضدانگل‌ها، مسکن و ضدالتهاب‌ها، انواع داروهای ضد آلرژی و آنتی هیستامین‌ها، گروه ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی و انواع مواد معدنی به شکل پودر، محلول خوراکی و محلول های تزریقی، انواع الکترولیت‌ها و سرم های تزریقی و خوراکی، نیاز صنعت دام و طیور کشور به این دسته محصولات استراتژیک را تامین کرده است.

فرزاد زینالی با بیان اینکه، آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و تحقیق و توسعه این مجموعه دانش بنیان، مجهز به همه دستگاه‌های اندازه گیری دقیق جهت تشخیص و آنالیز انواع مواد اولیه و محصولات داروئی است؛ افزود:از جمله دستگاه‌های مورد نظر اسپکتروفتومترها، FTIR ، GC ، HPLC، پالاری متر مورد استفاده در صنایع داروسازی است.

وی با اشاره به توانایی های آزمایشگاه تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان افزود: آزمایشگاه تحقیق و توسعه شرکت، براساس داده های بدست آمده از بازارهای داخلی و کشورهای منطقه در شناسائی بهترین، ایمن ترین و مؤثرترین داروهای صنعت دام و طیور بوده است.

زینالی ادامه داد: این بخش هماهنگ با بخش بازرگانی، مواد اولیه و جانبی مورد نیاز را تهیه و در سریع ترین زمان ممکن آنها را تبدیل به بهترین و پایدارترین فرمولاسیون‌های دارویی می‌کند تا جمعیت دامی درشرایط متنوع و متفاوت جغرافیایی و آب و هوایی کشور بتوانند با اطمینان از آنها استفاده کند، به نحوی که سه شرط ایمنی، کیفیت و اثربخشی داروها که همواره مدنظر سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان دامپزشکی کشور است، به‌طور پایدار در شرکت تحت کنترل و قابل پایش باشد.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن سیستم آموزشی مستمر و رعایت و کنترل سیستماتیک اصول بهینه تولید بروز شده با بهره گیری از بهترین برند های تولیدکننده سیستم های هواساز و آبساز در جهان و تهیه و تأمین فضاها کلاس های مختلف تعریف شده داروئی جهت هر نوع تولید و تهیه مستندات لازم و کنترل های مراحل تولید، قرنطینه کامل دارو تا توزیع و پخش سراسری آن درکشور و مانیتورینگ دارو تا زمان پایان تاریخ مصرف آن موجب شده زنجیرهای ایمن و کارآمد از تولیدکننده تا مصرف کننده در این مجموعه فراهم شود؛ به‌نحوی که محصولات داروئی در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت در دسترس دامداران و مرغداران قرار گیرد.

درمان التهاب دستگاه گوارش در دام
این فعال حوزه دانش بنیان همچنین، «ترامانیکسین» را یکی از محصولات دانش‌بنیان این شرکت عنوان کرد و افزود: این دارو که ترکیبی از یک آنتی بیوتیک طولانی اثر و یک ضدالتهاب غیر استروئیدی است به نحوی فرموله شده است که خاصیت آنتی باکتریال طولانی اثر خود را برای پنج تا شش روز متوالی و خاصیت ضدالتهابی خود را برای ۲۴ تا ۳۶ ساعت پس از یکبار تزریق دارو حفظ می کند و این ویژگی سبب منحصر به فرد بودن این دارو شده به گونه ای که انتخاب اول در درمان پنومونی، التهاب پستان، متریت و التهاب دستگاه گوارش در دام هدف است.

برچسب ها:

ارسال نظرات