ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۶۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال گذشته با حمایت های این شرکت، ۵۸ واحد صنعتی راکد و غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشت، گفت: در زمان کنونی ۲۷۵ واحد صنعتی نیز در شهرک‌های صنعتی استان راکد و غیرفعال است.
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

۲۷۵ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی راکد است

به گزارش بازار کار، سهراب فیض زاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، روز یکشنبه 21 مردادماه، به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک در نشست با خبرنگاران، با بیان اینکه در سال گذشته با حمایت های این شرکت، ۵۸ واحد صنعتی راکد و غیرفعال استان به چرخه تولید بازگشت، گفت: در زمان کنونی ۲۷۵ واحد صنعتی نیز در شهرک‌های صنعتی استان راکد و غیرفعال است. 

وی با تاکید بر اینکه تعداد واحدهای راکد و غیرفعال شهرک های صنعتی استان متغیر بوده و ثابت نیست، افزود: با رفع مشکل واحدهای راکد، این آمار کمتر شده و در صورت بروز مشکل برای تعدادی از واحدها، این آمار افزایش می یابد.

فیض زاده، با بیان اینکه حدود هشت درصد از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان غیرفعال است، اظهار کرد: در زمان کنونی سه هزار و ۲۴۵ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۹۷۰ واحد آن در داخل شهرک های صنعتی فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی، عمده مشکل واحدهای راکد مستقر در شهرک های صنعتی استان مربوط به مشکل بازاریابی، کمبود نقدینگی، اختلاف شرکا و عدم وارد کردن ماشین آلات صنعتی اعلام کرد.

وی ادامه داد: این شرکت با حمایت از واحدهای یاد شده تلاش می کند با ارایه تسهیلات از طریق بانک توسعه تعاون و رفع مشکل آنها از طریق ستاد تسهیل، دوباره واحدهای راکد و غیرفعال را به چرخه تولید بازگرداند.

فیض زاده، با بیان اینکه حدود ۹۴ درصد اقتصاد کشور در اختیار صنایع کوچک و متوسط است، ادامه داد: در زمان کنونی شرکت شهرک های صنعتی استان، ۵۷ شهرک صنعتی مصوب دولتی، ۱۰ شهرک صنعتی غیردولتی دارای پروانه بهره برداری و ۲ شهرک صنعتی دارای پروانه تاسیس زیرپوشش دارد.

وی یادآور شد: برای ۵۳ شهرک صنعتی استان زمین واگذار شده و چهار شهرک صنعتی در حال ساخت و ساز بوده و از مجموع شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ۵۱ شهرک در حال بهره برداری است.

ارسال نظرات