ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۷۱
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه:
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: هشتمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر کشور در گلوگاه با عنوان شکرانه برداشت انجیر از صبح فردا سه‌شنبه ۲۳ مرداد در گلوگاه افتتاح می‌شود.
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

به گزارش بازارکار از خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی باباجانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به برپایی جشنواره انجیر در گلوگاه اظهار داشت: این جشنواره در 52 غرفه به مدت یک هفته از 22 مرداد تا 31 مرداد در کنار فروش محصولات باغی و زراعی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه محصولات و فرآورده‌های جانبی تولید انجیر در کنار برپایی غرفه صنایع دستی در بقعه متبرکه آقا سید محمد هشتیکه برگزار می‌شود بیان کرد: توسعه اشتغال شهرستان نیازمند حمایت از تولید داخلی است و برپایی این جشنواره فرصتی در حمایت از  تولیدکنندگان موفق بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه جشنواره انجیر بستری برای فروش و عرضه محصولات فرآورده‌های انجیر فراهم می‌کند تاکید کرد: گلوگاه در شرقی‌ترین نقطه استان و در محور مواصلاتی استانگلستان و شرق کشور قرار دارد.
 وی ادامه داد: آب و هوای گرم مدیترانه‌ای سبب رشد انجیر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه اظهار کرد: در این شهرستان بیش از 150 هکتار باغ از گونه‌های متفاوت انجیر وجود دارد و به عنوان کانون پرورش انجیر گلوگاه مشهور است.
باباجانی همچنین افزود: درختان انجیر در خاک مناسب و رطوبت مناسب رشد می‌کنند و چهار گونه سفید، زعفرانی، زرد، و سیاه تولید می‌شود.
وی به زمان برداشت انجیر اشاره کرد و یادآور شد: برداشت انجیر از اوایل ماه مرداد آغاز شده و تا اواسط پائیز ادامه دارد و جشنواره برداشت انجیر نیز در گلوگاه در مرداد برگزار می‌شود و اگر چه شیوع ویروس کرونا و تلاقی با ایام سوگواری محرم و صفر سبب چهار سال وقفه در برپایی جشنواره شد اما این جشنواره به مدت یک هفته برگزار می‌شود.
باباجانی گفت: انجیر با قدمت حدود 3 هزار ساله و خواص دارویی فراوانی در تولید مربا، برشتوک، شکلات، مارمالات، انواع بستنی و انواع دسر کاربرد دارد.
وی کاهش فشار خون ،جلوگیری از سرطان سینه، درمان سیاه سرفه و ذات الریه، جلوگیری از افزایش وزن، رفع یبوست را از مهمترین خواص انجیر عنوان کرد.

برچسب ها:

ارسال نظرات