ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۴۹۴
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: سالانه حدود ۱۵۰ هزار سرباز از آموزش مهارت‌های عمومی جهاد دانشگاهی بهره مند می‌شوند.

به گزارش بازارکار ،دکتر محمد محسن غفوریان درگفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح سرباز ماهر در جهاد دانشگاهی گفت: سرباز ماهر یکی از طرح‌های ملی است که جهاد دانشگاهی به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت ورزش جوانان با مشارکت ستاد کل نیرو‌های مسلح به این موضوع ورود کرده‌است.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۱۵۰ هزار سرباز از آموزش مهارت‌های عمومی جهاد دانشگاهی بهره مند می‌شوند، کاری که در این دو سال اخیر با هماهنگی ستاد نیرو‌های مسلح استارت آن را زده ایم این بوده که آموزش و مهارت‌های عمومی را به آموزش مهارت‌های تخصصی تعمیم دهیم که نیاز به تأمین زیرساخت‌های قابل‌ملاحظه‌ای دارد و بعضاً شاید در توان خود ما نباشد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی افزود: درحال حاضر یک واحد جهاد دانشگاهی در استان کرمان موفق شده‌است که دوره‌ای تخصصی در حوزه معدن را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد تعریف و اجرا کند، خیلی تلاش می‌کنیم مهارت‌ها را توسعه دهیم و این بخشی از برنامه کلانی است که مجموعه نیرو‌های مسلح مد نظرشان بوده‌است و ما نیز ظرفیت‌مان را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

وی ادامه داد: برنامه ستاد نیرو‌های ستاد مسلح در رابطه با طرح سرباز ماهر، شامل قبل سربازی، دوران سربازی و پس‌از سربازی می‌شود، بخشی که جهاد دانشگاهی مشارکت می‌کند در دوران سربازی و در دوره آموزش نظامی است که سربازان حدود ۸۰ ساعت در اختیار مجموعه آموزشی جهاد هستند و مهارت‌های عمومی را که سرفصل‌های مشخصی دارد مانند مهارت‌های مربوط به زندگی، امور مالی، علوم رایانه و ... فرا می‌گیرند.

غفوریان گفت: به تمام این سربازان گواهی با امضای جهاد و خود مجموعه نیرو‌های مسلح تقدیم می‌شود ما سالانه حدود ۱۵۰ هزار سرباز آموزش می‌دهیم و تقریباً در این چهار سال شاید جمعیت بر بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر را آموزش داده‌ایم.

ارسال نظرات