ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۴۹۸
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:
یکصد و پانزدهمین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان و اعضای شورا برگزار شد.
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

مدیر کل آموزش و پرورش استان امروز در این جلسه اظهار کرد: شرایط، ضوابط و قوانین حاکم بر مدارس غیردولتی همانند مدارس دولتی بوده و این مدارس ملزم به رعایت همه دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها در مسیر انجام صحیح برنامه‌ها و فعالیت‌ها هستند.
بروشکی گفت: یکی از الزامات قانونی که باید در مدارس غیردولتی لحاظ و اجرا شود؛ موضوع اهمیت دادن به فعالیت‌ها و برنامه‌های پرورشی، تربیتی و مشاوره‌ای و لزوم تامین نیروی انسانی با صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای این حوزه خواهد بود و حضور نیروهای پرورشی و مشاور در این گونه مدارس همانند مدارس دولتی یک ضرورت است.
وی افزود: رعایت موضوع سقف ظرفیت آماری در مدارس غیردولتی بر اساس مجوز صادره از سوی نوسازی مدارس بسیار حائز اهمیت است و عدول از این مقوله تخلفی آشکار بوده و عواقب آن متوجه موسس مرکز غیردولتی خواهد بود؛ از همین روی مدارس غیردولتی که آمار فراتر از سقف تعیین شده دارند باید مبادرت به راه‌اندازی نوبت دوم همان مدرسه با رعایت شیوه‌نامه و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت متبوع نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه افزود:ثبت نام دانش آموزان، صدور ابلاغ، تایید ضوابط، سنجش دانش‌آموزان، سفارش کتب درسی و مواردی از این قبیل در راستای تحقق اهداف پروژه مهر و شروع مطلوب سال تحصیلی تعیین کننده و تاثیرگذار خواهد بود و مدرسه باید کانون توجه همه بخش ها و حوزه های ستادی آموزش و پرورش باشد.
بروشکی افزود: مدرسه محور ثقل همه برنامه ها و فعالیت های آموزشی و تربیتی و اداری است و مدرسه باید کانون توجه همه بخش ها و حوزه های ستادی آموزش و پرورش باشد.
وی گفت: اولویت همه جانبه دستگاه تعلیم و تربیت، تقویت مدارس و تفویض اختیارات لازم به آنان است و می طلبد که در این بین بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی با هدف ارتقا فعالیت ها و برنامه ها صورت پذیرد.
بروشکی بیان کرد: مولفه‌هایی همچون ثبت نام دانش آموزان، صدور ابلاغ، تایید ضوابط، سنجش دانش‌آموزان، سفارش کتب درسی و مواردی از این قبیل در راستای تحقق اهداف پروژه مهر و شروع مطلوب سال تحصیلی تعیین کننده و تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: پروژه مهر مظهر تصمیم‌سازی و تصمیم‌ گیری صحیح بوده و همه تلاش‌ها باید در مسیر کمک به تسهیل شرایط دسترسی به اهداف تعریف شده در این مقوله باشد..
وی افزود: آنچه موفقیت در یک مجموعه را محقق می کند، هماهنگی و هم‌افزایی همه ارکان آن و حرکت همسو و همزمان با یکدیگر است و این مهم از ضروریات کار سازمانی بوده و خواهد بود.

ارسال نظرات