ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۰۱
داداش‌پور در افتتاحیه رویداد ملی مهارت‌افزایی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر مطرح کرد:
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه هنر اسلامی تبریز دارای ظرفیت‌های بسیاری است و می‌تواند در تمام حوزه‌های هنری گرایش تعریف کند و آموزش‌های لازم را بدهد.
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷

به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه هنر اسلامی تبریز، هاشم داداش‌پور در افتتاحیه رویداد ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور (هفته دختران) که به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه هنر خلق شده دانشجویان در ۸ روز با آموزش یک هفته‌ای اساتید مجرب دانشگاه هنر اسلامی تبریز شگفت‌انگیز بود، گفت: این امر نشان می‌دهد این دانشگاه دارای ظرفیت‌های بسیاری است و می‌تواند در تمام حوزه‌های هنری گرایش تعریف کند و آموزش لازم را بدهد.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت افزایی حرکت کند و ۴۰ درصد دانشجویان باید مهارت کسب کنند، گفت: بیشترین بیکاری در فارغ‌التحصیلان است، چراکه ممکن است در رشته خود دارای آگاهی و دانش باشند اما مهارت لازم برای اجرای پروژه یا تولید محصول را نداشته باشند.
 وی با بیان اینکه  این موارد نشان‌دهنده توانایی بالای  آموزشی این دانشگاه است، ادامه داد: البته هدف از برگزاری این رویداد صرفا مهارت‌افزایی نیست.
 رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: محور اصلی حضور در رویداد یادگرفتن یک مهارت است، اما دوستی‌هایی که اینجا شکل می‌گیرد بسیار ارزشمندتر است و ارتباطی که هر دانشجو با دانشجوهای شهرهای دیگر برقرار می‌کند هم خاطره است و هم یادگیری.
وی با بیان اینکه این فرصت آموزشی و کارگاهی برای دانشجویان دختر در رشته‌های مختلف از چند رسانه‌ای تا هنری برگزار می‌شود، گفت: هر کس می‌تواند علایق خودش را در رویداد جستجو کند و ادامه دهد.
داداش‌پور با اشاره به اینکه اولین دوره طرح ملی مهارت‌افزایی، اولین قدم در مسیر توانمندسازی  است، گفت: انشالله دولت جدید هم در این امر منشأ خیر برکت باشد چرا که در زندگی یاد گرفتن مهارت یا منجر به درآمد می‌شود و یا منجر به یک مسئولیت اجتماعی، امیدواریم کسب درآمدی را هم برای دانشجویان دختر همراه داشته باشد.
رئیس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: در صورت امکان تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای امضا خواهیم کرد تا گواهی مهارتی ارزش بالایی داشته باشد و برای اشتغالزایی و کارآفرینی استفاده شود.
وی همچنین به فراهم کردن زمینه فروش محصولات تولیدی توسط دانشجویان این دوره در بازارچه مجازی و فروش آنلاین نیز اشاره کرد.
 
ظرفیت دانشگاه هنر اسلامی تبریز در تبدیل شدن به قطب مهارت افزایی کشور
فردین تقی زاده مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان نیز در افتتاحیه رویداد ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه سراسر کشور (هفته دختران)  با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره کسب مهارت است، گفت: نمایشگاه آثار هنری که در آخرین روز رویداد هفته پسران برگزار شد، همه را به وجد آورد و نشان داد کسب مهارت چطور می‌تواند هنر خلق کند.
وی با اشاره به اینکه قصد داریم همزمان با اختتامیه هفته دختران نیز نمایشگاه آثار هنری آنها را در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار کنیم، گفت: آثار هنری که تولید دانشجویان دختر شرکت کننده در این دوره است بعد از نمایشگاه نیز در لابی وزارت علوم و یا مجلس شورای اسلامی به صورت دائمی به نمایش گذاشته می شود تا آثار زحمات دانشجویان دیده شود و اهمیت مهارت‌افزایی باری دیگر به گوش برسد.
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: قطعا این حرکت کمک می‌کند تا تسهیلات دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان برای علاقمندان به ادامه مهارت افزایی در سطح پیشرفته فراهم شود و از رشته‌های منحصر به فرد حمایت شود.
وی با تاکید بر اینکه در یک هفته شاهد بودیم که دانشگاه هنر اسلامی تبریز ظرفیت تبدیل شدن به قطب مهارت‌افزایی کشور را دارد، افزود: در دانشگاه هنر اسلامی تبریز رشته‌های منحصر به فردی وجود دارد که در هیچ جای کشور نیست.

برچسب ها:

ارسال نظرات