ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۱۶
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:
عضو هیئت مدیره و معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اظهار کرد: ما ۱۰۷ هزار قرارداد صنعتی در ۸۶۰ شهرک صنعتی داریم که از این ۱۰۷ هزار قرارداد صنعتی، حدود ۵۳ هزار قرارداد به بهره‌برداری رسیده و ۶۰ هزار قرارداد هم در حال ساخت و ساز است که به مرور تکمیل می‌شود.
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حسن غضنفری در مصاحبه با برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو در رابطه با چالش‌ها و فرصت‌های صنایع کوچک افزود: ما در سازمان و شهرک‌های استانی زیرساخت‌های لازم را برای تولید فراهم می‌کنیم تا وقتی سرمایه گذار شروع به تولید می‌کند بخشی از نهاده‌های اولیه تولید برای او آماده باشد.
وی اضافه کرد: ما بخش زیادی از مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در این شهرک‌ها به ویژه مجوزهای کلان زیست محیطی را اخذ می‌کنیم بطوریکه یک واحد تولیدی که وارد شهرک صنعتی می‌شود چند گام جلوتر از واحدی است که در بیرون از شهرک صنعتی شروع به کار کرده است.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عنوان کرد: ما فضا را برای ورود بخش خصوصی به این شهرک‌ها فراهم کردیم به ویژه در یکی دو سال اخیر که این فضا بازتر شده و ما مجوزهای بیشتری دادیم تا بخش خصوصی هم بتواند با منابع خود، شهرک ایجاد کند.
غضنفری با بیان اینکه ایجاد صنایع بزرگ مانند فولاد نیازمند تمکن مالی، ارتباطات سیاسی و توانمندی‌های فنی و اراضی بزرگ هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای کوچک این امکان را ندارند شهرک‌های صنعتی این امکان را فراهم می‌کنند.
این مقام مسئول عنوان کرد: ما بالغ بر ۸۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کل کشور داریم که هم اکنون در حال بهره برداری هستند. علاوه براین، ۸ شهرک فناوری نیز داریم که مباحث فناوری در آن پیگیری می‌شود و ۶ شهرک صنعتی هم در مناطق آزاد تجاری وجود دارد.
وی از توسعه شهرک‌های صنعتی در کشور سخن گفت و افزود: در حال حاضر هیچ شهرستان و شهری در ایران وجود ندارد که ما در آن یک ناحیه صنعتی و شهرک صنعتی نداشته باشیم البته برخی موضوع ظرفیت را مطرح و انتقاد می‌کنند که نباید در هر نقطه‌ای شهرک صنعتی ایجاد کرد اما ما به عنوان حاکمیت و دولت وظیفه خود می‌دانیم که زیرساختها را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم ولواینکه منفعت اقتصادی برای دولت نداشته باشد.
غضنفری در مصاحبه با رادیو گفت وگو با بیان اینکه استان‌های برخوردار کشورمان، شهرک‌های معظم و بزرگ و پرتقاضایی دارند اظهار کرد: ما بالغ بر ۱۰۷ هزار قرارداد صنعتی در ۸۶۰ شهرک صنعتی داریم که واحدها شروع به ساختن و اجرای طرح‌های خود کردند و از این ۱۰۷ هزار قرارداد صنعتی، حدود ۵۳ هزار قرارداد به بهره برداری رسیده و ۶۰ هزار قرارداد هم در حال ساخت و ساز است که به مرور تکمیل می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید.
معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، بحث شفاف سازی اطلاعات در حوزه زمین و گاز و برق و آب برای سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را یک ضرورت خواند و بر آن تأکید کرد.


برچسب ها:

ارسال نظرات