ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۲۰
سوابق گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش:
رئیس جمهور در لیست کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی علیرضا کاظمی را به عنوان گزينه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد کاظمی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
از ریاست آموزش و پرورش تایباد تا سرپرستی وزارت آموزش و پرورش

به گزارش بازارکار از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ؛رئیس جمهور در لیست کابینه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی علیرضا کاظمی را به عنوان گزينه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد؛کاظمی تحصیلکرده حوزه و دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.
 
سوابق تحصیلی
 
وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدارک مختلف دانشگاهی است، کارشناسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و دکترای مدیریت راهبردی است.مسئولیت ها و
سوابق کاری:
علیرضا کاظمی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است و یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در سال اول ریاست شهید ابراهیم رئیسی بوده است.
 
سرپرستی وزارت آموزش و پرورش:
 
 در شهریور ۱۴۰۰، پس از محسن حاجی‌میرزایی، علیرضا کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید این مسئولیت را بر عهده داشت.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: 
 
علیرضا کاظمی پیش از آنکه به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شود، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه فعالیت می‌کرد. این معاونت نقش کلیدی در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و تربیتی مدارس ایران دارد.
 
معاونت آموزش متوسطه:
 او همچنین در یک مقطع زمانی به عنوان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته است، که در این نقش به سیاست‌گذاری و نظارت بر آموزش در مدارس متوسطه (دبیرستان‌ها) می‌پرداخت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی: 
علیرضا کاظمی در مقطعی از فعالیت‌هایش، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و در این سمت به مدیریت و نظارت بر نظام آموزشی این استان می‌پرداخت.
 
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش: 
او همچنین سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد 
 
 او پیش از این در سمت‌هایی همچون معاون پژوهش، برنامه‌ریزی منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون آموزش فرهنگی دانشکده ثامن‌الحجج و رئیس گروه معارف دانشگاه فرهنگیان مشهد و رئيس آموزش و پرورش تایباد فعالیت داشت
گفتی است وی در سال ۱۴۰۰ با حکم شهید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور شد.کاظمی متولد ۱۳۴۴ از شهر مشهد و تاکنون قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است. علیرضا کاظمی یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود. وی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است. 
کاظمی در مراسم معارفه نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش ( ۸ آذر ۱۴۰۰) گفته بود: «در دوره‌ای سخت و دشوار مسئولیت آموزش و پرورش را قبول کردم و «بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی»؛ «پیگیری مطالبات فرهنگیان» و «ارائه برنامه ۶۰ روزه» سه استراتژی مهم در دوران سرپرستی‌ام بود. نگاه ما در این دوران سخت این بود که آموزش و پرورش را با رویکردی آرام، مدیریت کنیم تا از این دوران دشوار گذرکنیم، لذا حوزه‌های مختلف را وارد تلاطم‌های مدیریتی نکردیم و بدون ورود به حوزه تغییرات سیاسی کار را در استانها با آرامش پیگیری کردیم.»
 
وی با بیان این که معتقد است بر اساس آموزه‌های قرآنی، «مسئولیت» ابتلا و امتحانی بیش نیست گفته بود:« بنابراین اگر مسئولیت را یکی از مصادیق برتری انسان ها نسبت به یکدیگر بدانیم، در کنار نوع نگاهی که افراد به مسئولیت‌ها دارند و می توانند مسئولیت را سرشار از نعمت های الهی بدانند، باید به مسئله امتحانی بودن مسئولیت خود نیز توجه جدی داشته باشد.»

برچسب ها:

ارسال نظرات