ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۳۱
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

به گزارش بازارکار البرز از خبرگزاری ایسنا؛ رئیس جهاد دانشگاهی البرز با تاکید بر اینکه جامعه هدف ما در دوره‌های آموزشی عمومی کودکان و نوجوانان و در دوره‌های تخصصی و مهارت محور جوانان هستند، اضافه کرد: بسیاری از فراگیران دوره‌های تخصصی و مهارت محور بلافاصله پس از پایان دوره جذب بازار کار می شوند.

غلامرضا اسکندریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این نهاد سال ۱۳۵۹ به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: جهاد از همان ابتدای تاسیس تا کنون به دنبال رفع خلاء‌های موجود در کشور و انجام کارهای مغفول مانده بوده و طی بیش از چهار دهه فعالیت تلاش داشته با نگاه دانش محور و نوآورانه در حوزه‌های مختلف اثرگذار باشد و بر مبنای رسالت خود مسیر توسعه کشور را هموار کند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی بازوی علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، توضیح داد: مقام معظم رهبری در بیانات حکیمانه خود از جهاددانشگاهی نه صرفاً به عنوان یک نهاد بلکه یک فرهنگ یاد کرده‌اند و وظیفه ما است که این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی کاربردی کردن دانش است، گفت: با این نگرش این نهاد انقلابی در طول ۴۴ سال گذشته تلاش کرده فاصله بین دانشگاه و جامعه و دانشگاه و صنعت را کم کند و پس از مساله یابی در این حوزه‌ها، راهکارهای کاربردی برای رفع چالش‌های موجود ارائه دهد.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد البرز گفت: این واحد سال ۹۱ و ابتدای شکل گیری استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و فناوری و اشتغال به جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌کند.

اسکندریان در ادامه با اشاره به یکی از چالش‌های جدی البرز توضیح داد: طی چند سال گذشته به واسطه افزایش نرخ خرید و اجاره مسکن و همچنین مهاجرپذیری بالا، شاهد رشد سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌ای در استان بوده‌ایم. با توجه به این مساله بخش عمده‌ای از فعالیت‌های گروه پژوهشی، آسیب شناسی اجتماعی، برنامه ریزی شهری و علوم شناختی جهاد دانشگاهی البرز بر ارائه خدمات به ساکنین این بافت‌ها و توانمندسازی آنها متمرکز شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز به بخشی از فعالیت‌های معاونت آموزشی این مجموعه هم اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی و مهارت محور و حتی آموزش‌های بلند مدت کارنامه درخشانی دارد و همکاران ما تمام تمرکز خود را بر توانمندسازی جامعه هدف خود معطوف کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه هدف ما در دوره‌های آموزشی عمومی کودکان و نوجوانان و در دوره‌های تخصصی و مهارت محور جوانان هستند، اضافه کرد: بسیاری از فراگیران دوره‌های تخصصی و مهارت محور بلافاصله پس از پایان دوره جذب بازار کار می شوند.

به گفته اسکندریان، جهاد دانشگاهی البرز بخش زیادی از آموزش‌های خود را به سمت مشاغل خانگی سوق داده که این امر زمینه  اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار فراهم کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته شرایطی ایجاد شده تا فراگیران برخی از رشته‌های مشاغل خانگی بتوانند بعد از اتمام دوره‌های آموزشی با مجوز کسب و کار خود به بانک مراجعه و تسهیلات دریافت کنند و این یعنی بخشی از مدارک جهاد دانشگاهی بانک پذیر شده است.

این دکتری جامعه شناسی با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های جهاد البرز بر ارائه خدمات تخصصی معطوف شده، گفت: خروجی آنچه در حوزه پژوهش و آموزش اتفاق می‌افتد در حوزه خدمات تخصصی از جمله فعالیت‌های مرکز مشاوره کاملاً مشهود است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فرهنگ جزء جدایی ناپذیر هویت جهاد دانشگاهی است، گفت: در این بخش طی سال‌های گذشته طرح های مختلفی در استان اجرایی شده که از میان آنها می‌توان به جشنواره دفاع سه دقیقه‌ای و همچنین جشنواره ملی امیر کبیر اشاره کرد.

اسکندریان تصریح کرد: در جشنواره دفاع سه دقیقه‌ای دانشجویان آماده می‌شوند تا در حداقل زمان ممکن از ایده خود دفاع و آن را به جامعه هدف خود ارائه کنند و در جشنواره امیرکبیر هم فضایی فراهم شده تا از طریق پایان نامه‌های  تقاضا محور ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود.

 وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به فعالیت بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی هم اشاره کرد و افزود: از طریق خون بند ناف امکان درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری با منشاء خونی وجود دارد و والدین در هفته آخر بارداری می‌توانند با مراجعه به این مرکز اقدامات لازم برای ذخیره این خون که سرشار از سلول‌های بنیادی است را فراهم کنند.

این مسئول اظهار کرد: مرکز بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا با ارائه مشاوره رایگان به صورت حضوری و غیرحضوری به خانواده‌ها و تبیین نگهداری خون بند ناف نوزاد در نجات جان بیماران قدم بردارد.

برچسب ها:

ارسال نظرات