ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۳۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد:
 مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در مجموعه بندر امیرآباد تنوع کالاهای صادراتی دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر ۴۴ محصول صادراتی داریم که در صدد هستیم این میزان به ۶۰ کالا برسد.
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

محمدعلی موسی پور گرجی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بنادر داشت، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های دولت سیزدهم این بود که ظرفیت بندر به ۱۰ میلیون تن برسد و زیر ساخت‌هایی برای این پیشرفت فراهم شد.

 وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به ۱۰ میلیون تن تمام شرکت‌ها را ارتقاء دادیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم، گفت: از ۱۱ پروژه در حال ساخت ۵ پروژه در بهمن ماه امسال به بهره برداری می‌رسد و شرکتی هم که فعالیت کمی دارد قرارداد فسخ خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: ۸ قرارداد سرمایه گذاری تا پایان امسال اجرا و ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری وارد می‌شود.

موسی پور گرجی افزود: پروژه اسکله رو رو ریلی تنها طرحی است که شروع شد و پیمانکار در حال کار است برای این طرح مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی امیرآباد با بیان اینکه مطالعات اراضی شرقی در مجاورت میانکاله با حفظ محیط زیست منطقه به صنایع پاک و غیر آلاینده اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: این طرح شروع شد و طی ۱۲ ماه بعد به مرحله اجرا در می‌آید.

این مسئول به پروژه دهکده لجستیکی در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: موافقنامه این طرح از مراجع رسمی اخذ شد و مقرر شد ۵۰۰ هکتار به ما زمین واگذار شود این طرح آلاینده نیست و به رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

موسی پور با بیان اینکه در مجموعه بندر امیرآباد تنوع کالاهای صادراتی دیده می‌شود، گفت: در حال حاضر ۴۴ محصول صادراتی داریم که در صدد هستیم این میزان به ۶۰ کالا برسد.

وی با اعلام اینکه در بندر امیرآباد واژه «ما می‌توانیم» معنا پیدا کرد، گفت: با توان نیروهای بومی تجهیزات مورد نیاز این بندر تامین و نوسازی شد.

مدیرکل بنادرو دریانوردی امیرآباد به کالاهای متروکه و فسادپذیر در این بندر اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کالای فسادپذیر در بندرامیرآباد نداریم و همه با همکاری اموال تملیکی تعیین تکلیف شدند.

این مسئول رشد ورود و خروج کالا در بندر امیرآباد را مطلوب دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا جابجا شد.

موسی پور با اعلام اینکه بنادر به دنبال انبارداری نیستند، تصریح کرد: تمام شرکت‌های داخلی در جابجایی کالا همکاری دارند در این زمینه شرکت‌های بین المللی ترانزیتی برای جابجایی زغال کک همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

ارسال نظرات