ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۴۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جمع خبرنگاران استان گفت:استان هرمزگان با دارا بودن ۱۳شهرستان توانسته در تمامی حوزه‌های بهداشتی و درمانی خدمات خوب را به جامعه آن ارائه دهد.
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹

افزایش ۱۰رشته جدید به دانشکده های علوم پزشکی هرمزگان

به گزارش بازار کار ؛ غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امروز سه‌شنبه ۲۳مرداد، در آئین تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت افزود: از مهمترین مطالبات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در دولت سیزدهم تاسیس دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان بوده است و افزودن ۱۰رشته جدید به دانشگاه این دانشکده‌ها است.

جاودان با اشاره به کمبود نیرو مراکز بهداشتی درمانی در استان تاکید کرد: بر این اساس که بیشتر دانشجویان ورودی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از استان های همجوار هستند و بعد از اتمام تحصیلات به استان خود باز می‌گردند و نیاز است دانش‌آموزان‌مان را برای تحصیل در رشته‌های مورد نیاز تشویق کنیم.

وی با توجه به آمار تب دنگی در استان بیان کرد: در یک هفته گذشته با ثبات بیماری روبرو بوده‌ایم ،اما با وجود این پشه نگرانی ما را در برخی موارد دیگر مانند بارندگی وتجمع آب های راکت در سطح شهر می تواند چالش بزرگی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه تجهیزات بیمارستانی توانسته‌ایم اقدامات خوبی را انجام دهیم که با افزایش ۳دستگاه ام‌آرآی و ۷۰ دستگاه تجهیزات سنگین پزشکی برای استان بوده است.

 وی با توجه به کمبود آمبولانس در سطح استان افزود : از ۹۰ پایگاه فعال خدمات پیش بیمارستانی بیش از ۵۰ درصد آمبولانس‌ها از رده خارج هستند، ۳۰ دستگاه آمبولانس برای تعمیر فرستاده شده اما هزینه تعمیرات بالا است اما با پیگیر بنده و همکارانم امیدواریم به زودی آمبولانس مورد نیاز استان را تامین کنیم به ناوگان افزوده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: با وجود تعداد بالای خانه بهداشت در در روستاها خوشبختانه با کمبود پزشک در این مراکز مواجه نیستیم.

 جاودان عنوان کرد: ۱۵۸ پروژه در حوزه بهداشت، ۳ بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان در حال ساخت است.

 جاودان خاطر نشان کرد: در طول چند سال گذشته بیش از ۲۰۰ داروخانه در استان افزایش یافته و از دیگر برنامه هایمان ارائه داروهای خاص به داروخانه‌های منتخب است.

در پایان این جلسه از خبرنگاران، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه تقدیر شد.

ارسال نظرات