ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۵۵
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه طی استقرار دولت سیزدهم استخدام معلمان افزایش یافت، بیان کرد: ۱۰ هزار نیروی جدید طی ۳ سال گذشته در مازندران استخدام شدند.
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲

حسین کمالی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چگونگی آمادگی مدارس برای سال تحصیلی جدید و کمبود معلم در استان به ایسنا گفت: عبارت کمبود معلم را قبول نداریم، با بازنشسته شدن همکاران فرهنگی، معلمان جدید وارد آموزش و پرورش و جایگزین آنها می‌شوند.

وی افزود: کمبود معلم به عنوان یک مسئله در سال‌های گذشته وجود داشت و مسئولین تلاش کردند تا این کمبود را جبران کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه معلمان با مدرک کارشناسی می‌توانند تا سن ۶۰ سالگی ادامه خدمت دهند، تصریح کرد: فرهنگیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد می‌توانند تا سن ۶۵ سالگی به استمرار خدمت بپردازند.

وی با عنوان اینکه ما در مازندران کمبود معلم نداریم، ذکر کرد: تقریباً نیمی از فرهنگیان مازندران تقاضای استمرار خدمت داشتند.

ضرورت توسعه فضای آموزشی 

حسین کمالی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس محدوده سکونت و سایر مدارس استان با اذعان به اینکه ما به فضاهای آموزشی بیشتری نیاز داریم، گفت: مدیران مدارس پرطرفدار موظف هستند برخی از ظرفیت ثبت نام را برای مرداد و شهریور بگذارند.

این مسئول افزود: اگر مدیر مدرسه خارج از محدوده دانش آموزی را ثبت نام کند و دانش آموز آن محدوده برای ثبت نام دیر اقدام کرده باشد، اولویت ثبت نام با دانش آموز همان منطقه است.

او بیان کرد: در مدارس دولتی شهریه پرداخت نمی‌شود خانواده‌ها تنها بیمه حوادث و هزینه کتاب را باید بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در مازندران دانش آموزی وجود ندارد که به علت کم کاری یا عدم ارائه خدمات آموزش و پرورش از تحصیل جامانده باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمامی بازماندگان از تحصیل به دلیل موضوعات شخصی، خانوادگی و یا جذب بازار کار از تحصیل بازماندند.

۵۰ مدرسه کمتر از ۱۱ دانش آموز در مازندران

کمالی افزود: حدود ۵۰ مدرسه در مازندران کمتر از ۱۱ دانش آموز دارند که بستر تحصیل برای جمعیت دانش آموزی استان فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه همه ساله تعدادی از مدارس مازندران برای اسکان فرهنگیان تخصیص داده می‌شود، یادآور شد:۱۴۰۰ کلاس در گروه الف، ب و ج به ترتیب کیفیت تجهیزات و امکانات برای اسکان فرهنگیان فراهم شده و پذیرش به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

حسین کمالی اعلام کرد: فرهنگیان با مراجعه به سامانه یا ادارات آموزش و پرورش می توانند اقدام به پذیرش و اسکان کنند.

ارسال نظرات