ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۵۶
به گزارش بازار کار به نقل از ایسنا مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی چهار ماهه امسال ۳۴ نفر مرد بودند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است.
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

دکتر علی عباسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از کل تعداد مرگ و میرهای ناشی از حوادث کار  ۲۹ نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند، افزود: بر اساس آمارهای موجود در چهار ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۱۷ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص داده و  برق گرفتگی با ۹ مورد، جسم سخت با ۷ و سایر موارد با یک فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: در چهار ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۲ مورد در فروردین ماه و کمترین آن با ۶ مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است.

این مسئول تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های نور، آمل و بابل هر کدام با ۵ فوتی بیشترین و شهرستان‌های جویبار، رامسر و تنکابن هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

دکتر عباسی با اعلام اینکه بیشترین سن مربوط به مرگ و میر ناشی از حوادث کار مربوط به افراد ۵۱ تا ۶۰ سال با ۹ فوتی  بوده است، افزود: سنین بیش از  ۶۱سال با ۴ فوتی کمترین آمار طی این چهار ماه گزارش شده است.

افزایش ۱۳ درصدی مصدومین حادثه کار

وی تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان طی چهار ماه امسال ۲۹۷  مصدوم (۲۷۸ مرد و ما بقی زن ) ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۱۳ درصد افزایش داشت.

عضو شورای قضایی استان ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ارسال نظرات