ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۷۱
به همت پارک علم و فناوری البرز و حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رویداد مدیریت دارایی‌های فکری با حضور رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز و اعضای هیئت علمی و واحد‌های فناور استان‌های البرز، قزوین و قم در سالن شهید بیات موحد پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد.
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

به گزارش بازارکار به نقل از پارک علم و فناوری البرز، حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در این رویداد ورود به حوزه مالکیت فکری را اولین گام برای ورود به حوزه تجاری‌سازی دانست و بر تشکیل صندوق مواد در کنار صندوق مالکیت‌های فکری پارک علم و فناوری البرز و صندوق البرز و تقویت آن‌ها در کنار یکدیگر در پژوهشگاه مواد انرژی تأکید کرد.
وی حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ارتقای فناوری و تجاری‌سازی را ضروری دانست و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مالکیت فکری عملیاتی شود باید گام بعدی بعد از چنین رویداد‌هایی دیده شود.
رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی در پایان سخنان خود از مسئولین وزارت علوم و پارک و علم و فناوری به خاطر برگزاری این رویداد قدردانی کرد.
بختیاری معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز در ادامه گفت: رویداد امروز مالکیت و دارایی‌های فکری را هدف‌گذاری کرده است. از آنجا که در حوزه فناوری و کسب و کار دغدغه اصلی حفظ دارایی‌های محققین؛ فناوران و صاحبان کسب‌وکار است اما وضعیت به گونه‌ای است که توجه و اهمیت چندانی به آن نشده و همین بی‌توجهی این حوزه را در طول فرایند راه‌اندازی دچار چالش کرده است.
وی ایجاد دبیرخانه مالکیت فکری را راه برون‌رفت از این مشکل و معضل عنوان کرد و افزود: دبیرخانه مالکیت فکری در درون خود فعالیت‌های ترویجی، توسعه‌ای و حمایتی متعددی در بسته‌های متنوعی طراحی کرده است.
بختیاری تصریح کرد: از مهم‌ترین بخش در دبیرخانه مالکیت فکری می‌توان به بیان طرح‌های ترویجی و آگاهی بخشی به اساتید درخصوص لزوم و اهمیت مالکیت، چگونگی استفاده از ثبت و حفظ مالکیت و دارایی‌های فکری و در نهایت استفاده از تجربه افرادموفق و ناموفقی که این مسیر را پیموده‌اند، اشاره کرد.
وی عنوان کرد: اولین رویداد در تهران؛ دانشگاه شریف برگزار شد و امروز شاهد برگزاری دومین رویداد کشوری در البرز به میزبانی پژوهشگاه مواد و انرژی هستیم.
بختیاری با اشاره به شعار رویداد مبنی بر «مالکیت فکری اولین گام برای ورود به حوزه تجاری‌سازی و راه‌اندازی کسب و کار» گفت: این بدان منظور است که اگر گام اولیه درست برداشته شود قطعاً در ادامه فرآیند شرکت با ریسک و هزینه کمتر اما با طیب خاطر بیشتری مواجه خواهد شد و همچنین از این موضوع اطمینان خاطر دارد که کسی نمی‌تواند از دانش و فناوری مختص وی به صورت غیر قانونی بهره‌برداری و سوء استفاده کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط تنگاتنگ میان پژوهشگاه مواد و انرژی با پارک علم و فناوری با توجه به میزان بالای ثبت اختراع در حوزه فنی مهندسی اشاره کرد و افزود: اولین پردیس تخصصی مواد و انرژی که جزء اولین پردیس‌های مشترک میان پارک‌ها و پژوهشگاه‌ها در کشور است در پژوهشگاه مواد و انرژی با بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای آن ایجاد شد، لذا‌ امید این می‌رود با توجه به توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های فی‌مابین بتوان نقش بهتری در توسعه فناوری، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم.
گفتنی است در پایان این نیز رویداد چندین کارگاه آموزشی معرفی خدمات حمایتی و انتقال تجارب موفق برگزار شد.

ارسال نظرات