ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۸۲
فرماندار شهرستان رشت گفت: همه شهرداران باید به نگهداری کمپ ماده ۱۶ کمک کنند.
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

به گزارش بازارکار، کیا عاشوری امروز ۲۴ مردادماه در ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که نه تنها یک نفر بلکه همه خانواده را درگیر و قطعا به جامعه هم سرایت و آن را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲ کیلوگرم انوع مواد مخدر در شهرستان رشت کشف شده و ۲۷۰۹ نفر توزیع کننده و قاچاقچی مخدر دستگیر شده‌ است، افزود: مخدرهای صنعتی و کاهش سن ابتلا از عوامل نگران کننده‌ای هستند که باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد، نسل جوان باید آگاه شود این آگاهی از طریق تقویت ارتباط بین جوان، جامعه و خانواده میسر می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان سرمایه اجتماعی نظام هستند، گفت: در برخورد با جوان یا نوجوانی که صرف را به تازگی شروع کرده باید محتاطانه برخورد کرد و به دور از تنش و پرخاش آنان را به مسیر درست و سلامتی هدایت کرد.

عاشوری بیان کرد: همه شهرداران باید به نگهداری کمپ ماده ۱۶ کمک کنند، ارزش و اهمیت این کار کمتر از دیگر موارد نیست، چون با کمک به این مرکز جوانان به زندگی سالم و عادی در جامعه باز می‌گردند، باید از ظرفیت موسسات مردم نهاد هم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: میانگین سنی مصرف مواد مخدر خیلی کاهش یافته و به دغدغه تبدیل شده است زیرا آنها به عنوان سرمایه اجتماعی نظام می‌توانند بعد از طی مراحل تحصیلی به کشور کمک کنند، آموزش و پرورش می‌تواند در آگاه سازی کمک کننده باشد.

فرماندار رشت ادامه داد: روستاها باید در قالب طرح یاریگران زندگی شورای مرکزی مبارزه با مواد مخدر را تشکیل دهند و تلاش کنیم تا روستاهای ما عاری از هرگونه مصرف مخدر شود. برخی از ادارات دارای سالن‌های اجتماعاتی هستند که می‌توانیم این سالن‌ها را به انجمن‌ها و موسسات مردمی بازپروری معتادین اختصاص دهیم.

عاشوری ضمن انتقاد از فروش متادون در برخی از عطاری‌ها بیان کرد: فعالیت عطاری‌ها توسط گشت‌های بهداشتی، غذا و دارو رصد و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود. همچنین بخشداران و نمایندگان جهادکشاورزی در روستاها هرگونه کشت یا پرورش برخی از مخدرها را گزارش کنند.

وی بیان کرد: اگر موضوعات آگاه‌سازی و آموزش را مدنظر قرار ندهیم، قطعا دچار چالش و مشکل می‌شویم زیرا ما خودمان هم عضوی از این جامعه هستیم و زندگی می‌کنیم.

ارسال نظرات