ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۵۹۸
رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) تاکید بر اینکه به بحث قرض الحسنه توجه لازم نشده است گفت: گفت: انتظار ما این است که میز ویژه ای برای توسعه بخش قرض الحسنه و توسعه پرداخت وام های قرض‌الحسنه در بانک مرکزی ایجاد شود.
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

 رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) همچنین گفت: تاکنون صندوق امداد ولایت این کمیته ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه با اولویت کارگشایی اعطا کرده است.
به گزارش خبرنگار بازارکار،  سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه -۲۵ مرداد- در چهارمین همایش ملی قرض نیکو با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض الحسنه گفت: بیشترین وام پرداختی در بخش قرض الحسنه برای دهک های یک تا سه و بعد چهر و پنج است.

وی تصریح کرد: وام های پرداختی در درجه اول برای کارگشایی و سپس برای اشتغال، مسکن و ... است که با استقبال خوب جامعه هدف همراه است.

او افزود: صندوق امداد ولایت کمیته امداد دارای سه اساسنامه است درسال ۱۳۹۴ اساسنامه آن به توشیح مقام معظم رهبری رسیده و هر قدم در این صندوق برداشته می‌شود با نظارت بانک مرکزی و بر اساس اساسنامه آن است.
بختیاری گفت: سال گذشته به دلیل عمکلرد مطلوب، این صندوق ۷ مرتبه مورد تشویق قرار گرفت که بانک مرکزی ۶میلیارد تومان جایزه تشویقی داد.
وی ادامه داد: اولویت اصلی صندوق امدادولایت در اعطای وام، کارگشایی است گاهی با ۲۰ میلیون تومان زندگی مددجویی تغییر می یابد، کارهای ارزشمندی در این رابطه انجام شده است.
رئیس کمیته امداد  بر توسعه فرهنگ قرض الحسنه دذر کشور تاکید کرد و گفت: وام های اعطایی تا ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد است و تاکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه داده شده است.

بختیاری تصریح کرد: ضرورت دارد جامعه علمی و دانشگاهی و دستگاه های مختلف ما را و نیز صندوق امداد ولایت را در اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مردم یاری نمایند.

سقف وام قرض الحسنه کمیته امداد به یکصد میلیون افزایش یافت

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای متقاضیان، امسال بانک مرکزی مجوز افزایش سقف وام را تا ۱۰۰ میلیون تومان صادر کرده است. این در حالی است که پیش از این، سقف وام تنها ۵۰ میلیون تومان بود و این میزان در سال‌های گذشته ثابت باقی مانده بود. اما با پیگیری‌ها و تلاش‌های ما، این سقف به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. 

 رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) در این همایش خواستار توسعه سازو کار های اعطای تسهیلات قرض الحسنه و توسعه نظام بانکی قرض الحسنه در کشور از سوی بانک مرکزی و نظام بانکی شد.

در چهارمین همایش قرض نیکو از فعالان و نمایندگان نهادهای دولتی و خصوصی در توسعه و ترویج فرهنگ قرض الحسنه در کشور با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
وزیرکار دولت چهاردهم ازنظرشما چه ویژگی شاخصی باید داشته باشد؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر