ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۰۳
با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض‌الحسنه
چهارمین همایش ملی قرض نیکو با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض‌الحسنه برگزار شد
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

به گزارش بازارکار، چهارمین همایش ملی قرض نیکو با حضور آیت‌الله کاز ونی رئیس هیات امنای کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ۱۰ میلیون عضو دارد

مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره)  در این مراسم به عضویت ۱۰ میلیون نفر در این صندوق قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت:‌ تاسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه مستقل و یا از سوی بانک‌های تجاری در قانون بانکداری اسلامی بیان شده است و این صندوق‌های قرض‌الحسنه باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار بگیرند.

علی عاشوری افزود: یکی از اقدامات و مسائل مهم صندوق‌های قرض‌الحسنه، تامین منابع برای وام‌های خُرد است و در عمل هم این ظرفیت وجود دارد و وام‌هایی به مددجویان پرداخت می‌شود اما باید از ظرفیت خیرین بیشتر استفاده شود.

وی، شناسایی نیازمندان واقعی را مهم‌ترین کارکرد صندوق امداد ولایت برشمرد و گفت: چابکی و حذف فرایندهای وقت‌گیر و پرداخت وام تا حداکثر ۴۸ ساعت، عدم سرمایه‌گذاری برای دریافت وام، رضایت‌مندی وام‌گیرنده و خیرین، شفافیت در عملکرد به اذعان دستگاه‌های نظارتی، پرداخت وام در اقساط طولانی‌مدت، حذف کارمزد، ارائه خدمات غیر حضوری و اتصال به شبکه سراسری بانکی از ویژگی‌های مهم صندوق امداد ولایت است.

وی تاکید کرد: سرمایه این صندوق به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و همه این امور در قالب یک صندوق یک شعبه است.

آثار قرض‌الحسنه در جامعه بسیار زیاد است

رئیس هیات امنای کمیته امداد نیز در این همایش گفت :خداوند در بحث قرض‌الحسنه، خودش را بدهکار می‌داند فقط این امر در قرض‌الحسنه است و در فرائض دیگر مثل نماز، روزه، حج و حتی جهاد این طور نیست که خداوند خودش بدهکار را بشمارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی افزود: ما همه بدهکار خدا هستیم اما در قرض‌الحسنه بر اساس آیات قرآن، خداوند بدهکاری را می‌دهد و هم گناه انسان بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از مفاهیم ما در ادبیات و قاموس دینی معنا می‌یابد مانند حج و اگر از دایره دین خارج شود معنی ندارد اما در قرض، داخل و خارج دین معنی دارد و سخاوت چه توسط فرد دین‌دار و چه بی‌دین عملی زیباست و مشارکت اجتماعی از نظر عقل پذیرفته است.

کازرونی تاکید کرد: کسی که از اعتبار و پولش برای کمک به دیگران استفاده می‌کند در کار خیر سهیم است به‌خصوص اکنون که به دلیل شرایط سخت اقتصادی، زندگی افرادی قائم به قسط و قرض است.این همایش با حضور و سخنرانی میهمانان و کارشناسان داخلی و خارجی و با محوریت الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض‌الحسنه برگزار شد.
در این همایش علاوه بر سخنرانی کارشناسان و مسئولان، پنل‌های تخصصی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی و حقوقی به اجرا درآمد.
در پایان این همایش از فعالان عرصه قرض‌الحسنه و خیران این حوزه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات