ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۱۲
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه ۷۶ درصد دانشجویان کارآفرین شاغل هستند، گفت: دفترچه آموزشی استفاده از هوش مصنوعی در دانشکده کارآفرینی در حال تدوین است و تا پایان شهریور به دانشگاه و وزارت علوم ارجاع داده می‌شود.
جهانگیر یدالهی فارسی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره چگونگی استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در دروس کارآفرینی اظهار کرد: هوش مصنوعی تکنولوژی است که بخشی از فعالیت‌های فکری انسان را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر قصد شناسایی فرصت‌های کارآفرینی را داریم، در ابتدا باید داده‌های ارتباط با صنعت را پیدا کنیم. هم اکنون، با انبوهی از داده‌ها مواجهه هستیم و حجم داده‌هایی که باید تحلیل و محاسبه شوند بسیار زیاد است؛ بنابراین مسئله این چنینی برای انسان سخت و زمانگیر است، در صورتی که هوش مصنوعی با الگوبرداری از داده‌ها می‌تواند این چالش را هم راستای دانش مدنظر حل کند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران درباره وضعت بروز بودن برنامه‌های درسی متناسب با بازار کار گفت: «تغییر نیاز‌های جامعه» و «تغییر فناوری ها» همیشه دانشگاه‌ها را اجبار به بازنگری سرفصل دروس می‌کند.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اضافه کرد: همگام با تغییرات علم و فناوری و اولویت‌های نیاز جامعه دائما در حال بروز رسانی دروس هستیم و تاکنون ۳ دوره یعنی هر ۱۰ سال این اقدام انجام شده است، اما هم اکنون بازنگری دروس باید هر ۵ سال یکبار انجام شود؛ در غیر اینصورت پذیرش دانشجو متوقف خواهد شد.

یدالهی فارسی تصریح کرد: دفترچه آموزشی استفاده از هوش مصنوعی در دانشکده کارآفرینی در حال تدوین است و تا پایان شهریور به دانشگاه و وزارت علوم ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: کارآفرینی فناورانه دارای شاخه‌های نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، ICT (کارآفرینی دیجیتال و اینترنتی)، کارآفرینی شناختی و هوش مصنوعی است، یعنی مطابق نیاز‌های فناورانه و پاسخ به نیاز‌های بازار کار بازنگری دروس را انجام می‌دهیم.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه ۳ هزار دانش آموخته دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران داریم؛ تاکید کرد: طبق گزارشی که از تامین اجتماعی دریافت کردیم، میانگین مستخدمین شاغل این دانشکده ۷۶ درصد است و ۲۴ درصد مابقی دانشجویان اقدام به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر گرفته اند یا از کشور خارج شده و حتی بیمه اجتماعی ندارند.

ارسال نظرات