ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۱۳
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی از نظر ارزش افزوده، بی‌نظیر و کارآفرین است و استان مرزی اردبیل می‌تواند پایه صادرات در حوزه صنایع دستی و هنر‌های دستی کشور باشد.
جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

مریم جلالی دهکردی امروز، ۱۵ مرداد در آئین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در محل نمایشگاه‌های دائمی استان اردبیل اظهار کرد: روستا‌های ایران، مولد هستند و همه در تولید عشق، عاطفه، اخلاق، همگرایی و قانون نقش آفرینی و با هدف رواج کارآفرینی، ثروت تولید می‌کنند.

وی هنر ایرانی را هنری معیشت آفرین و کارگشا دانست و ادامه داد: هر خانه ایرانی قابلیت تبدیل به کارگاه صنایع دستی را دارد و خوشبختانه هر چه در طبیعت وجود دارد، از برگ خرما تا ورق طلا به مدد ذوق و استعداد ایرانیان به هنر تبدیل شده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنر‌های سنتی یکی از حلقه‌های آموزش، مارکتینگ، برندینگ و بازاریابی تولیدات دستی محسوب می‌شوند.

جلالی دهکردی تصریح کرد: صنایع دستی از نظر ارزش افزوده، بی‌نظیر و کارآفرین است و استان مرزی اردبیل می‌تواند پایه صادرات در حوزه صنایع دستی و هنر‌های دستی کشور باشد و چهاردهمین نمایشگاه این رشته‌های اصیل و دستی در واقع مینیاتوری از قابلیت هنری بزرگ و گسترده ایرانیان در سراسر کشور است.

وی افزود: امیدواریم با همت فعالان این عرصه و همراهی مدیران مربوطه، صنایع دستی به ادبیات توسعه وصل و بستر‌های مناسب و پایداری برای اشتغال و درآمدزایی به هنرمندان و صنعتگران این رشته‌های اصیل و مردمی ایجاد شود.

۴۰۰ غرفه از ۳۱ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی برپا شده است

استاندار اردبیل هم در این آئین گفت: امروز ۴۰۰ غرفه از ۳۱ استان، انواع تولیدات و صنایع دستی و کشاورزی را در اردبیل در معرض نمایش و عرضه گذاشته‌اند و این نمایشگاه تا روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید عموم دایر است.

سید حامد عاملی با بیان اینکه ۲۵۰ غرفه را تولیدات روستایی و عشایری و ۱۵۰ غرفه از نمایشگاه را صنایع دستی دربر گرفته است، افزود: صنایع دستی و هنر‌های سنتی نشانگر ظرفیت‌های ارزشمند کشور است و میراث فرهنگی و اقتصادی خوبی برای رفع نیازمندی‌های بشر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حضور و شرکت همه غرفه داران، صنعتگران و هنرمندان خلاق استان‌های مختلف ایران را در چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در کنار دریاچه زیبای شورابیل اردبیل به فال نیک می‌گیریم و به آن‌ها خوش آمد می‌گوییم.

ارسال نظرات