ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۲۸
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور مستقر در ساری گفت که تاکنون ۱۰۴ هزار تن گندم مازاد بر مصرف نیاز کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶


به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا عباسعلی وفایی نژاد گفت: با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران مازندران پرداخت شد.

وی میزان مصرف سالانه آرد مازندران را ۴۷۰ تا ۴۸۰ هزار تن ذکر کرد و اظهار کرد: تاکنون ۲۶۸ هزار تن گندم وارد این استان شد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: علاوه بر این حدود ۱۷ هزار تن گندم از بنادر شمالی و حدود ۱۵ هزار تن نیز از طریق بناد جنوب کشورمان وارد مازندران شد.

وی میزان مصرف ماهانه آرد در مازندران را نیز حدود ۳۲ هزار تن اعلام و تصریح کرد: با بررسی‌ها و آزمایش‌های صورت گرفته، حدود ۸۰ درصد گندم‌های وارداتی به مازندران از کیفیت مناسبی برخوردار است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور در مازندران گفت که ۱۱۲ هزار کیسه آرد نیز در قالب ترمیمی در اختیاران فرمانداران شهرستان‌های استان قرار گرفت تا نسبت به نحوه توزیع آن در بین واحد‌های خبازی استان اقدام کنند.

وفایی نژاد با بیان اینکه ۲۲۱ هزار کیسه آرد فوق العاده و مناسبتی نیز تامین و نسبت به توزیع آن اقدام شد، افزود: همچنین ۸۰ تن آرد سهمیه‌ای مربوط به اربعین تحویل ستاد عتبات عالیات شد تا نسبت به توزیع آن در بین موکب داران اقدام کنند.

سالانه حدود ۳۸۰ هزار تن و ماهانه ۳۱ هزار تن آرد بین بیش از چهار هزار و ۶۰۰ واحد خبازی که مسوولیت پخت نان در مازندران را برعهده دارند، توزیع می‌شود. در استان حدود پنج هزار واحد نانوایی وجود دارد و براساس آمار رسمی سرانه نانوایی در مازندران از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

ارسال نظرات