ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۴۳
دکتر کاظمی رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی مهمترین مشکل جامعه پزشکی را تعرفه ها دانست.
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر کاظمی رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی مهمترین مشکل جامعه پزشکی را تعرفه ها دانست و تصریح کرد: تعیین تعرفه های جامعه پزشکی بر خلاف سایر اصناف و بر اساس یک ایدئولوژی پوپولیستی که هرساله سبب جفا در حق این جامعه میشود به شورای عالی بیمه سلامت سپرده شده است و این شورا، ۹ عضو دارد که یکی از آنها سازمان نظام پزشکی است که ارائه دهنده خدمت می باشد و بقیه اعضاء خریداران خدمت هستند، بعد از جلسات متعدد و ارایه تمامی مستندات و شواهد و هزینه های تمام شده از طرف نظام پزشکی ، متاسفانه خریداران خدمت بر اساس منافع و صلاح خود قیمت را برای ارائه دهنده خدمت تعیین می کنند و این جای تعجب دارد و البته هنوز داستان تمام نشده است بعد از این همه جلسات و ارایه مدارک ، نرخ تعیین شده به سازمان برنامه و بودجه میرود و در آنجا بدون هیچ دلیلی و بر اساس نظر شخصی این نرخ کاهش پیدا می کند که مشخص نیست واقعا بر چه اساس و منطقی است؟
وی افزود: سئوال اینجاست، سئوالی که باید از نمایندگان مجلس پرسید که اگر شورای عالی بیمه سلامت مسئول مشخص کردن نرخ مصوب است، سازمان برنامه و بودجه چه نقشی دارد؟ یا سازمان برنامه و بودجه اشتباه میکند یا شورای عالی سلامت ، این اقدام سازمان برنامه و بودجه نشان می دهد که شورای عالی بیمه سلامت تشریفاتی و بی اختیار است و پیرو آن چه لزومی بر تشکیل این شورا و این همه جلسات و ارایه مدارک و اتلاف هزینه و زمان کرد و حق جلسات را از بیت المال هزینه کنیم؟ حقیقتا با این تصمیم گیریهای غیر کارشناسی و سلیقه ای و بدون منطق و به دنبال آن ، این همه جفا و پایمال نمودن حقوق ، کارد به استخوان جامعه پزشکی رسیده است و صنعت بهداشت و درمان کشور به احتضار افتاده و نفسهایش به شماره افتاده است.
دکتر کاظمی به مساله بیمه ها نیز اشاره کرد و افزود: چرا سوء مدیریت های سازمان های بیمه گر و ضررهای ایشان از جیب اعضاء نظام پزشکی بایستی پرداخت شود؟ علاوه بر مشکلات عدیده که سبب می شوند، باید پرسید که چرا قرارداد بیمه پایه با همه بسته میشود و این قرارداد با اپتومتریست ها بسته نمی شود؟ این چه دوگانگی است که شامل حال اپتومتریست هایی زحمتکش و شریفمان می شود؟
کاظمی ادامه داد: مشکل ایجادی از طرف اتاق اصناف برای جامعه اپتومتریست بایستی حل شود و شاهد ورود مداخله گران غیر مجاز در این حوزه نباشیم.
 او همچنین تاکید کرد: در مساله مالیات ضریب اینتاکد پرداخت اپتومتریست ها 18 درصد است که این با واقعیات شغلی شان مطابقت ندارد و باید از پایمال شدن حقوق این گروه پزشکی جلوگیری شود.

ارسال نظرات