ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۵۳
استاندار مازندران با تاکید براینکه چرخه سرمایه‌گذاری در مازندران باید تکمیل شود، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی ظرفیت‌های مازندران را نمی‌شناسند و اطلس سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد.
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

به گزارش بازار کار به نقل از ایسنا یوسف نوری در جلسه سرمایه‌گذاری خارجی که در استانداری مازندران برگزارشد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی برای جریان جذب سرمایه یکسری اهداف را باید پیگیری کند، اظهار کرد: انتقال دانش و شیوه‌های نوین مدیریتی از موضوعاتی است که برای بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه لازم است پیش طرح‌های توجیه اقتصادی تدوین شود، تصریح کرد: سفرای کشور‌های حوزه سی آی اس باید دعوت شوند و براساس میزان ارتباط و محصولات استانی معرفی ظرفیت‌های مازندران با توجه به وجه اشتراک آن کشور صورت گیرد.
به گفته یوسف نوری، مازندران استانی چند وجهی است لازم است در تعامل با کشور‌های دیگر الگو‌های توسعه‌ای در استان اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های سرمایه گذاری در مازندران احصاء و به سرمایه گذار معرفی شود، خاطرنشان کرد: کشور‌های عربی تمایل به سرمایه گذاری در ایران را دارند.
استاندار مازندران با بیان اینکه راه‌های متعددی برای صادرات محصولات در مازندران وجود دارد، گفت: لازم است رابط بین‌الملل در مازندران فعال شود تا مراودات با کشور‌های خارجی تسهیل شود.
این مسئول با اشاره به این نکته که نمایشگاه اکسپو برای توسعه صادرات و سرمایه گذاری برای استان مازندران موثر بوده است، یادآور شد: این استان ظرفیت خوبی دارد لازم است در سرمایه گذاری خارجی بخش بین الملل فعال شود.
وی با بیان اینکه کار در استان مازندران به لحاظ تنوع و تعدد سرمایه گذاری در حد ظرفیتش انجام نشده است، گفت: باید بستر‌های فرهنگی پذیرش سرمایه گذار داشته باشیم و این سرمایه گذاری به صورت مستقیم باشد.
وی ادامه داد: لازم است سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران به صورت بخش بندی باشد تا ظرفیت‌های سرمایه گذاری معرفی شود؛ اما لازم است ابتدا پیش طرح‌های سرمایه گذاری در همه حوزه‌ها تدوین شود.
نوری با تاکید بر اینکه زبان چینی و روسی در کانون پرورش فکری تدریس شود، افزود: لازم است این زبان‌ها حتی شده به صورت مجازی آموزش داده شود تا در صورتی که سرمایه گذار‌هایی از سایر کشور‌ها به استان می‌آیند ما مسلط به زبان‌های مختلف باشیم.

ارسال نظرات