ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۵۵
رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در آزمون استخدامی شرکت کرده‌اند که چهار هزار و ۳۳۰ نفر از آنان در ۴۶ دستگاه دولتی جذب و استخدام خواهند شد.
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸

به گزارش بازارکار از ایرنا، علی‌محمد قادری روز شنبه در سفر به قم و در حاشیه رویداد ملی ظرفیت‌سازی اجتماعی، با اشاره به اینکه نخستین آزمون ویژه معلولان بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برگزار شد و پذیرفته‌شدگان اعلام شدند، اضافه کرد: طبق این قانون دستگاه‌ها موظف هستند سه درصد از سهمیه استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند که از زمان تصویب این قانون در ۹ سال قبل تا به امروز باید پنج‌هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های مختلف دولتی استخدام می‌شدند که از این تعداد تنها یک‌هزار و ۶۰۰ نفر جذب شده‌اند.
وی عنوان کرد: جامعه هدف بهزیستی کشور هفت میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است که در این طرح ۴۰ هزار نفر از مددجویان و جامعه هدف شرکت دارند.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در این طرح ۵۰۰ نقطه هدف در سطح کشور شناسایی شده‌است و به همت مدیران، کارشناسان و مددکاران بهزیستی در سطح کشور با تمام مددجویان شناسایی شده در این طرح نشست صمیمی خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی با ۲۴۰ درصد افزایش به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده‌است و با وجود این اعتبارات مصوبات این طرح حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر یک هفته اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بحث مسکن، تصریح کرد: طی ۱۸ سال گذشته سازمان بهزیستی تسهیل‌گری برای حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکن مددجویان به‌صورت خود مالکی (خرید، ساخت یا نهضت ملی مسکن) را انجام داد که در دولت سیزدهم ۵۰ هزار واحد مسکونی خریداری و یا ساخته شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت، گرچه ۴۵ هزار واحد دیگر در دست‌ ساخت است که این نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد واحدهای ساخته شده برای مددجویان بهزیستی در دولت سیزدهم انجام شده‌است.
نشست صمیمی در ۵۰۰ محلۀ هدف با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور در قم
گفتنی است در ادامه برنامه سفر معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به استان‌ها، برنامه نشست صمیمی در قالب رویداد ظرفیت‌سازی اجتماعی، مرحله دوم نشست صمیمی در ۵۰۰ محله هدف (هر شهرستان یک محله) در قم برگزار شد.
در این نشست صمیمی و دیدار مردمی که در راستای ظرفیت‌سازی اجتماعی و باهدف تکریم و پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف و با مشارکت دستگاه‌ها، مراکز مثبت زندگی و گروه‌های مردمی و جهادی برگزار شد، درخواست‌ها و مطالبات جامعه هدف قم و شهرستان‌های تابعه و مراجعین بررسی و جهت پیگیری و بررسی بیشتر در سامانه ثبت گردید.
مشکل اشتغال، مسکن و هزینه‌های درمان و محدودیت‌های حوزه مناسب‌سازی بیشترین درخواست‌های جامعه هدف بود که این موضوعات برای بررسی بیشتر موردتوجه قرار گرفت.


ارسال به

ارسال نظرات