ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۶۵۸
وزیر علوم در بازدید از دانشگاه اراک گفت:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه اراک گفت: طرح فرآ؛ طرح آموزش فردای روشن با هدف ارتقای سطح دانش تخصصی افراد و توسعه توانمندی‌های مهارتی در دانشگاه اراک سرآغاز مهارت محوری در فعالیت‌های آموزشی و الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه‌های کشور است.
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه اراک، محمدعلی زلفی‌گل در دانشگاه اراک گفت: طرح فرآ، راهی برای مهارت محور کردن آموزش است و صنایع همکار در این طرح، اشتغال دانشجویان را در آینده تضمین می‌کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این طرح در دانشگاه اراک آغاز شده و در دفترچه کنکور سال ۴۰۳ و ۴۰۴ تعدادی دانشجو برای آن پذیرش می‌شود.
وی بیان کرد: صنایعی که با این طرح همکاری دارند، اشتغال دانشجویان را در آینده تضمین می‌کنند تا دانشجویان بعد از اتمام تحصیل، بتوانند شغل متناسب با تحصیل را داشته باشند.
زلفی‌گل گفت: دانشگاه اراک از امتیازات و مزیت نسبی برای این مهم برخوردار است و سعی کرده از این مزیت‌ها استفاده و فرصت‌های جدید ایجاد کند.
وزیر علوم افزود: طرح فرآ، راهی برای مهارت محور کردن آموزش است و در این طرح صنایعی که در اراک مستقر هستند با دانشگاه اراک در طراحی کلاس درس و نیز حضور دانشجویان در بستر عملی کار در کارخانه و صنعت، همکاری دارند.
وی بیان کرد: رشته‌هایی که در این طرح مورد نظر است شامل فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی پیش‌بینی شده است.
وزیر علوم گفت: امروز در دنیا باید آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات دانشگاهی به صورت نیاز محور و مهارت محور باشد.
گفتنی است، ۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو در استان مرکزی در ۷۵ مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر خود به استان مرکزی، در معیت مخلص‌الائمه، (استاندار مرکزی)، ابراهیمی (نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی) و هیئت همراه پس از دانشگاه صنعتی اراک و ساختمان جدیدالاحداث مرکز نوآوری و سراهای دانشجویی دانشگاه بازدید کرد.
وزیر علوم در این بازدید بر کیفی‌سازی و افزایش خدمات آموزشی و رفاهی و گسترش فضاهای آموزشی و پژوهشی و سراهای دانشجویی در دانشگاه صنعتی اراک تأکید کرد.
در این بازدید همچنین بر لزوم حمایت استانداری مرکزی از طرح‌های کیفی‌سازی شده و نوآورانه در دانشگاه صنعتی اراک و تامین منابع مالی مصوبات سفر رئیس جمهور شهید که تاکنون پرداخت نشده، تاکید شد.
 

ارسال نظرات