ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۶۵۹
خانه فناور محیط زیست همدان روز شنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی در پارک علم و فناوری گشایش یافت.
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

به گزارش بازارکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در آیین ر اه اندازی خانه فناور محیط زیست اظهار کرد: خانه های فناور محیط زیست بر اساس سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در این حوزه، سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و اصل پنجاه قانون اساسی که حفظ محیط زیست را تکلیف همگانی دانسته و خدشه و آلودگی و ضرر و زیان به محیط زیست را جرم انگاری کرده در حال راه اندازی هستند.

سیده مریم محمدی اضافه کرد: استان های مختلف خانه فناور را در دانشگاه و مراکز علمی راه اندازی کردند اما محیط زیست همدان در پارک علم و فناوری این مجموعه را به راه انداخت.

وی بیان کرد: برخی صنایع خواستار دریافت پیشنهاد و مشاوره از محیط زیست هستند اما بر اساس قوانین و مقررات ادارات کل محیط زیست استان ها و کارشناسان ناظر بر نحوه عملکرد و حُسن اجرای قوانین محیط زیستی در این رابطه محدودیت دارند که خانه های فناور می تواند این خلاء را جبران کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: بنابراین قرار است این موضوعات به خانه های فناور و پژوهشگران حوزه محیط زیست برون سپاری شود.

محمدی گفت: هدف محیط زیست از ایجاد خانه های فناور در بعد کلان شناخت چالش های زیست محیطی و ارایه راهکارهای علمی و پژوهش محور و دانش بنیان برای رفع آنهاست.

وی ادامه داد: همچنین هدف خُرد این مجموعه گردآوری بانک اطلاعاتی و ایجاد محفلی برای اینکه پژوهشگران و دانش آموختگان حوزه محیط زیست که در راستای رفع چالش های پیش روی این حوزه حرفی برای گفتن دارند بتوانند در این محفل گرد هم بیایند.

 

خانه فناور محیط زیست همدان افتتاح شد

محمدی گفت: چالش های زیست محیط را می توان در بستر خانه های فناور شناسایی کرد چرا که بیشتر مواقع چالش های شناسایی شده از سوی دولتی ها با موانع و چالش های پیدا شده از سوی جوانان و سمن ها که در بطن اجتماع هستند متفاوت بوده که می توانند همدیگر ار تکمیل کنند.

وی بیان کرد: پس از شناسایی چالش ها در ادامه می توان برای رفع آن پژوهش های علمی، مدون مبتنی بر انش روز طرح کرد و با توجه به نیاز بودن این پژوهش از دستگاه ها خواست در این باره اعلام اعتبار بکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در خانه های فناور می توان برنامه های آموزشی و ترویجی با استفاده از متخصصان اداره محیط زیست، پارک علم و فناوری و اعضای هیات علمی دانشگاه ها پیش بینی کرد و همچنین برای تعریف و ترجمه متون تخصصی محیط زیست از توانمندی اعضای این خانه ها بهره مند شد.

محمدی با بیان اینکه باید مجله ها و مقالات زیست بومی باید ترجمه و در اختیار دانش آموختگان محیط زیست قرار گیرد،گفت: امکان و ظرفیت همکاری دستگاه ها را برای اعضای خانه فناور محیط زیست و دانش اموختگانی که به این خانه آمد و شد دارند مهیا می شود.

وی افزود: این افراد به عنوان اعضای خانه فناور محیط زیست به ادارات، دستگاه ها و دانشگاه معرفی می شوند تا همکار طرح های پژوهشی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با تاکید بر اینکه باید از تجربه های ارزنده دیگر خانه های فناور محیط زیست کشور استفاده شود، ابراز امیدواری کرد وب سایتی حرفه ای در این باره طراحی و در این بستر بتوان حضور مجازی اعضای علاقه مند را فراهم کرد.

محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی به اشتغال دانش آموختگان محیط زیست توجه داشتنه باشند چرا که کمترین اشتغال و بیشترین بیکاری مربوط به دانش آموختگان محیط زیست است.

وی همچنین از دفع نامناسب پسماند به عنوان یکی از چالش های زیست محیطی مهم نام برد و اظهارکرد: در حوزه پسماند از امروز تا یکماه آینده صندوق ملی محیط زیست تسهیلات تا سقف نامحدود به افرادی که در حوزه پسماند راهکاهای نوین می دهند پرداخت می کند.

برچسب ها:

ارسال نظرات