بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۸۰
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: نمایشگاه «فن‌نما» یک رویداد در مقطع ویژه نیست، بلکه یک فرایند ارتباطی مستمر است که اوج آن در مقطع نمایشگاه به بروز می‌رسد و به‌نوعی بستر همکاری میان تمام عناصر زیست‌بوم نوآوری شهر است.

سعید ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاه فن‌نما با شعار «برای وصل کردن آمدیم» و با هدف ارزش‌آفرینی و روایت کارآمدی از زنجیره شبکه نوآوری و فناوری در حل مسائل، به هم‌رسانی و کنار هم قرار دادن عناصر زیست‌بوم فناوری و امیدآفرینی به‌ویژه در میان نوجوانان و جوانان از دهم تا سیزدهم مهر سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوبنیاد در حوزه‌های مختلف صنایع و دستگاه‌های بزرگ اجرایی، سازمان‌های نوآور، صندوق‌های مالی، شرکت‌های خلاق و شتاب‌دهنده‌ها، دانشگاه‌ها، نهاد‌های علمی تربیت‌کنندگان نیروی انسانی متخصص، آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان حضور دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه فن‌نما فرصتی است تا این اعضا در کنار هم به‌صورت شبکه‌ای همکاری و تعامل مؤثر داشته باشند، ادامه داد: این نمایشگاه یک رویداد در مقطع ویژه نیست، بلکه یک فرایند ارتباطی مستمر است که اوج آن در مقطع نمایشگاه به بروز می‌رسد، البته بعد از نمایشگاه باید به سمت قرارداد‌ها برویم تا به نتیجه برسد.

ابراهیمی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه نقطه اوج است، اما یک فرایند مستمر و بستر همکاری میان تمام عناصر زیست‌بوم نوآوری شهر است.

وی از افزایش حضور سرمایه‌گذاران و صندوق‌های مالی در این نمایشگاه نسبت به دوره نخست آن خبر داد و گفت: در دوره نخست ۲۰ سرمایه‌گذار و صندوق مالی در نمایشگاه فن‌نما حضور داشتند که در این دوره به ۳۰ سرمایه‌گذار و صندوق مالی افزایش پیدا کرده است.

وی هدف‌گذاری پیرامون شاخص‌های نمایشگاه را از ویژگی‌های دوره دوم نمایشگاه فن‌نما دانست و افزود: از جمله این هدف‌گذاری‌ها تحقق ۳۰ قرارداد و تفاهم‌نامه، استقرار ۱۵ صنعت و دستگاه اجرایی، احصای پنج هزار میلیارد نیاز فناورانه و برگزاری ۱۸۰ نشست، پنل و تحقق ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد تجاری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شده برای نمایشگاه یک میلیارد تومان بود که سال جاری باید این اعتبار دریافت شود، علاوه‌بر این قول داده شده که مساعدتی برای این دوره نمایشگاه در نظر گرفته شود.

ابراهیمی با بیان اینکه از انتهای سال گذشته تاکنون هفت جلسه شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده است، گفت: کمیته‌های تخصصی شکل گرفته و تقسیم کار انجام می‌شود، در این دوره با نظم بیشتری کار پیش می‌رود و تلاش می‌کنیم که شرایط برای برگزاری نمایشگاه در تاریخ دهم تا سیزدهم مهر مهیا شود و حضور شرکت‌ها، عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نشست معاون‌های برنامه‌ریزی کلان‌شهر‌های سراسر کشور نیز در همان تاریخ پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در نظر داریم که نشست مدیران عامل سازمان فاوا نیز در همان زمان برگزار شود، پیش‌بینی شده تا حدود هشت هیئت تجاری از کشور‌های منطقه‌ای و اروپایی حضور پیدا کنند، قالب نمایشگاه ملی است، اما نگاهی به حوزه بین‌الملل داریم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه فناوری را در معرض دید عموم قرار دهیم.

به گزارش ایمنا، نخستین نمایشگاه فن‌نما سال گذشته با ۱۰ هزار بازدیدکننده، ۵۸ نشست تخصصی، ۵۰ میلیارد پیش قرارداد در حوزه سرمایه‌گذاری، ۴۱ رویداد و پنل، ۱۸۴ هسته دانش‌بنیان خلاق و ۴۷ مدعو خارجی، ۱۵ صنایع بزرگ و دستگاه اجرایی، عقد هشت تفاهم نامه و قرارداد همکاری برگزار و ۸۰ نیاز فناورانه در حوزه‌های مختلف در آن احصا شد.

ارسال نظرات