بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۶۸۵
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

عصر چهارشنه 24 مرداد، همایش" چگونه شغل مناسب خود را پیدا کنیم؟ " در سالن همایش کتابخانه مرکزی اصفهان با همکاری خانه جوان شهرداری اصفهان، مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان و مرکز نوآوری و کارآفرینی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و با سخنرانی علی میرجمالی برگزار شد.

فاطمه اکبرزاده؛ مدیر خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان؛ گفت: یکی از سخت‌ترین و بزرگترین چالش‌های زندگی هر شخصی انتخاب شغل است. انسان زمانی در مسیر زندگی شغلی خود شاد است که بتواند شغلی متناسب با ارزش‌های درونی خود داشته باشد.

علی میرجمالی، مدیرمرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان گفت: پنج نوع زندگی شغلی وجود دارد که عبارت اند از: کارمندی، خویش فرمایی، کارفرمایی، کارآفرینی و سرمایه گذاری. هر نوع زندگی شغلی توانایی و مهارت‌های خاص خود را نیاز دارد. به عنوان مثال در زندگی شغلی کارفرمایی فرد باید توانایی‌هایی همچون ریسک پذیری، مدیریت زمان، آگاهی به تنظیم قرارداد و قوانین کار و تامین اجتماعی و امور مالی و مالیاتی را داشته باشد.

وی افزود: در انتخاب شغل، اولین و مهمترین قدم خودشناسی است که با انجام آزمون‌های تیپ شخصیتی انجام میشود. از دیگر موارد ضروری در انتخاب شغل، استعداد؛ توسعه مهارت در مصاحبه شغلی، تعیین ارش‌های شغلی، هدف گذاری، دیدگاه استراتژیک و گذراندن دوره‌های تخصصی مرتبط با شغل است.

میرجمالی در ادامه به تشریح هر یک از موارد پرداخت و به کارجویان پیشنهاد کرد با شرکت در نمایشگاه‌ها و در نظر گرفتن ارتباطات به عنوان یکی از منابع در اختیار، می‌توانند موقعیت‌های شغلی مناسبی را پیدا کنند.

ارسال نظرات