بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۰۰
مراسم توانمندسازی و توسعه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تقدیر از ۵ کانون عالی کارگری و کارفرمایی کشوری با حضور جناب آقای دکتر مرتضوی وزیرمحترم تعاون، کارورفاه اجتماعی برگزار شد.
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

به گارش خبرنگار بازارکار، سید صولت مرتضوی در این مراسم گفت: نظریات حقوقی آیت الله رییسی در دفاع از جامعه کارگری نه در کسوت ریاست جمهوری بلکه در هر جایی یکی از مهمترین اصول وی بود.
وی با اشاره به رویکرد آیت الله رییسی در مقام رییس قوه قضاییه گفت: در قوه قضاییه وی حمایت از کار و تولید را در اولویت قرار می‌داد و همواره میگفت که کارگاه تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود. حفظ کارگاه و شان جایگاه کارگری در اولویت وی بود.
مرتضوی با اشاره به فعال شدن تعداد زیادی واحد صنعتی در دولت رییسی ادامه داد: نزدیک به ۱۰ هزار کارگاه تعطیل، نیمه فعال و راکد فعال شدند. همچنین مجموعه فعل و انفعالات و نگاه‌های آموزشی و میدانی سبب شد تا ما بتوانیم بگوییم که ۲.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد کردیم. اگر بخواهیم اشتغال را با متر جهانی تعریف کنیم. این ۲.۵ میلیون نفر خارج از مشاغل ناقص است. ما هم اکنون ۲ میلیون و هشتصد هزار نفر بیمه شده داریم.
وی در انتها با تاکید بر اهمیت توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی در نظر رییس جمهور سابق گفت: توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی از مهمترین اصول او در سه سال گذشته بود. وی همواره میگفت کارفرما همان کارگر است و شیره جان خود را فدای کارگر میکند. اگر حال کارگر خوب باشد حال بخش اعظمی از مردم خوب است. رسیدن به آن مستلزم حفظ کارگاه‌ها و کارخانه است. البته این کافی نیست و باید تلاش بیشتری داشت.
داوود آدینه دبیرکل جدید کانون عالی کارفرمایی ایران در این نشست بر آموزش تشکل‌های کارفرمایی و کارگری به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.
آرش فراز، دبیر کل مجمع عالی کارگران ایران با اشاره به اهمیت توانمندسازی و آموزش در کشور تصریح کرد: امیدواریم تا این مسیر از آموزش و توانمندسازی بگذرد و در دولت آینده نیز به همین استحکام پیش برود.
فراز با اشاره به لزوم توجه به موضوع کار شایسته گفت:اولین بند قطعنامه ملی کار روی ضرورت بازنگری و اصلاح سند ملی کار شایسته تاکید کرده که به عقیده من این موضوع مغفول مانده است. خوشبختانه مجموعه وزارت به این موضوع توجه کرد و از آنجا که سند ملی کار شایسته اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد، تلاش خوبی برای اجرای آن صورت داد.
وی با اشاره به مهمترین خواسته‌های این مجموعه از وزارت کار گفت: مهمترین خواسته ما از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه جانبه گرایی کیفی با امکان ارزش یابی و تعیین نماگر‌ها و معیار‌ها در حوزه اداره حوزه وزارت کار است.
همچنین در ادامه سمیه گلپور رییس انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اقدامات این مجموعه اظهار کرد: کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران تشکل‌های گوناگونی در دل خود دارد و این را به اثبات رسانده است. یکی از اقداماتی که در این تشکل انجام شد، محافظت و صیانت از کرامت کار کارگران بود.
وی درباره آموزش‌های صورت گرفته در این مجموعه گفت: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبب شد تا فرایند جذب تسهیل شود. همچنین ۱۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی مشغول در کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر در نقشه آموزشی کار کشور جایگاه خود را به دست آوردند و توانستند از مزایای آن استفاده کنند. همچنین ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار توانستند آموزش ایمنی و بهداشت ببینند.
گلپور همچنین با تاکید بر موضوع اصلاح وضعیت شغلی مربیان رانندگی اظهار کرد: یکی از موارد مورد توجه ما ایجاد فضا و شرایطی مناسب برای مربیان رانندگی است تا بتوان سطح زندگی این قشر را نیز بالا برد.

گزارش: امیر طاها بینام

ارسال نظرات