بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۰۱
معاون روابط کار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۲۴۰ هزار نفر به ۱۴۰ هزار نفر در دو سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت با همکاری تشکل‌ها مدت زمان رسیدگی به دعاوی کار را به ۴۰ روز رساندیم.
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹

به گزارش بازارکار، علی حسین رعیتی‌فرد در همایش توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان حلقه واسط بین دولت و آحاد جامعه یاد کرد و گفت: تشکل‌های مردمی در تحقق بسیاری از اهداف و برنامه‌ها می‌توانند به کمک بیایند.
وی ضمن اشاره به بهسازی مقررات مربوط به تشکل‌ها گفت:این مسایل و مقررات نیازمند اصلاح و آسیب شناسی است و ما در سه سال گذشته تلاش کردیم تا مشارکت تشکل‌ها افزایش یابد و نقطه ضعف‌ها مدیریت شود.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر در شورای عالی کار یا شورای عالی حفاظت فنی سه جانبه‌گرایی ایجاد نشده بود قطعا در مدیریت امور دچار مشکل شده بودیم ولی خوشبختانه در دولت سیزدهم حضور تشکل‌های جدی و تقویت شد به نحوی که در دولت شهید رئیسی برای اولین بار کانون بازنشستگان نیز در هیات امنا حضور داشتند.
وی در ادامه از کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری خبر داد و گفت: در سه سال گذشته تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۲۴۰ هزار نفر به ۱۴۰ هزار نفر کاهش یافت و با همکاری تشکل‌ها توانستیم حوادث شغلی و ناشی از کار را کاهش دهیم. همچنین با همکاری تشکل‌ها مدت زمان رسیدگی به دعاوی کار در این مدت به ۴۰ روز رسید و چند سامانه نیز از طریق فضای مجازی در حوزه دعاوی کار، قراردادهای شغلی و حوادث ناشی از رونمایی و راه‌اندازی شد.
به گفته رعیتی فرد، طی این مدت ۹۴۰ بنگاه با ۱۱۰ هزار کارگر دارای معوقات حقوقی بودند که این عدد به ۶۰۷ بنگاه کاهش پیدا کرد و آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۲۴۰ هزار نفر در شهریور ۱۴۰۰ به ۱۴۰ هزار نفر در سال جاری کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ما پنج تشکل کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی در ذیل قانون کار داریم که شامل انجمن‌های صنفی، مجمع نمایندگان کارگری و شوراهای اسلامی کار داریم و کانون‌های بازنشستگان تامین تامین اجتماعی و انجمن‌های صنفی کارفرمایی ذیل همین تشکل‌ها هستند.

ارسال نظرات