بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۲۰
سرپرست اداره کل صنعت و معدن آذربایجان شرقی:
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر اهمیت تمرکز بر روی فعالیت‌های پارک علم و فناوری تاکید کرد و گفت: استفاده از ایده‌های نوآورانه متخصصان خلاق و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موجب توسعه و شکوفایی صنعت استان می‌شود.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳

توسعه صنعتی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

به گزارش بازار کار، به نقل روابط عمومی اداره کل صمت استان، عبدالحمید سرتیپی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، روز یکشنبه 28 مردادماه، در بازدید از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری استان، بر اهمیت تمرکز بر روی فعالیت‌های پارک علم و فناوری تاکید کرد و گفت: استفاده از ایده‌های نوآورانه متخصصان خلاق و حمایت از شرکت های دانش بنیان موجب توسعه و شکوفایی صنعت استان می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی از شیوه‌های سنتی مرسوم در حوزه صنعت باید تغییر یابد، اگر ارتباط اساتید و دانشگاهیان با واحدهای صنعتی افزایش یابد تحول چشمگیری در این حوزه ایجاد می‌شود.

سرتیپی با بیان اینکه واحدهای صنعتی ناگزیر به حرکت به سمت ارتقای فناوری‌های خود هستند، تاکید کرد: در دنیا بر روی هوش مصنوعی کارهای زیادی انجام می شود که در این زمینه باید با ایجاد شبکه های مورد نیاز، کار سیستمی انجام دهیم تا صنعت استان در مسیر توسعه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در مورد موضوع واردات ماشین آلات صنعتی گفت: ساختار فناوری تفاوت زیادی کرده است به طوری که در گذشته برای راه اندازی یک واحد صنعتی، زمین بزرگی نیاز بود ولی اکنون ماشین آلات با تکنولوژی بالاتر و قدرت رقابتی بیشتر در فضایی کوچک راه‌اندازی می شود.

وی افزود: در کنار تولیدکنندگان و صاحبان علم و فناوری با ایده‌های خلاقانه در بخش صنعت هستیم و با تمام توان از این واحدها حمایت می کنیم.

سعید جعفری راد، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با ارایه گزارش از عملکرد پارک اظهار کرد: توسعه اقتصاد دانش بنیان و جریان سازی در عرصه فناوری ضروری است و باید به مرجعیت علمی، تقویت اکوسیستم فناوری و نوآوری در داخل کشور توجه شود.

وی با تاکید بر خودباوری جوانان در عرصه فناوری و نوآوری بیان کرد: هدف اصلی پارک، ایجاد خودباوری و ایجاد زمینه پیشرفت برای جوانان و شناسایی و جذب نخبگان مهارتی، ترویج فرهنگ نوآوری و ارائه محصولات متناسب با بازار داخلی، ایجاد امکانات برای ارتباط با نخبگان، برگزاری دوره‌های کارآفرینی، شناسایی و معرفی ایده‌های نخبگان و تامین فضای کار بخشی از وظایف پارک علم و فناوری است.

ارسال نظرات