بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۳۰
با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی؛
جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از امضای قرارداد ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت‌اشیا در تبریز خبر داد.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

به گزارش بازارکار به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، جعفری راد با اشاره به اینکه این مرکز در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری ایجاد شده، اظهار داشت: امکان دسترسی نوآوران و فناوران مستعد استان به امکانات و زیرساخت‌های لازم یکی از اهداف پارک است که با این قرارداد، برای همکاری مشترک در ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی فی مابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و شتابدهنده دانش بنیان پویان این امر محقق می‌شود.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه، تخصیص فضای مناسب از طرف شتابدهنده پویان و استفاده از امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و حمایت مالی و معنوی آن و خدمات پشتیبانی پارک به منظور تأسیس و راه‌اندازی و اخذ مجوز مرکز کارآفرینی و نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت‌اشیاء با هدف ارائه خدمات فناوری و شتاب دهی (مشاوره، بازاریابی، آموزش، توانمندسازی، سرمایه‌گذاری، تجاری‌سازی، فضای کار دفتری، فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی) به واحد‌های فناور معرفی شده از طرف پارک که در مرکز مشترک نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت‌اشیاء مستقر خواهد شد.
جعفری راد عنوان کرد: شرکت شتاب‌دهنده پویان با تأمین و تجهیز و آماده‌سازی ساختمان اداری و فضای استقرار واحد‌های فناور مرکز نوآوری به مساحت ۸۰۰ مترمربع، متعهد شده تلاش حداکثری درخصوص ارائه خدمات فنی و مشاوره‌های تخصصی، مالی و جذب سرمایه‌گذار به واحد‌های مستقر را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز فناوری برای واحد‌های مستقر در مرکز نوآوری جهت برخورداری از مزایای قانونی آن با رعایت مقررات پارک، حمایت مالی و معنوی از واحد‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی همانند سایر شرکت‌های مستقر در پارک خواهد بود.
‌امیر اصیل، مدیر عامل شتابدهنده پویان همچنین اظهار داشت: با ایجاد این مرکز نو‌آوری به سمت هوشمند‌سازی صنایع حرکت خواهیم کرد.
وی گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت‌اشیا با هدف جذب نیروی انسانی نخبه و متخصص، شکل‌دهی به شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و فناور و تقویت زیست بوم نوآوری تخصصی ایجاد شده است و با حمایت از‌ ایده‌های خلاق و نوآور و تجمیع کلیه‌ نهاد‌های حوزه هوش مصنوعی در یک مجموعه، سعی در جذب، توسعه، توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان، توسعه کسب‌وکار‌های نوپا، کارآفرینی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق دارد.

ارسال نظرات