بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۳۲
رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، مشکل و چالش عمده کنونی صنعت کشاورزی را استفاده بی‌رویه نهاده‌ها از بذر و کود تا انرژی دانست و گفت: این چالش بخصوص در مورد انرژی را تک‌تک ما طی امسال به‌وضوح لمس کردیم که بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تولیدی و علمی تراکتورسازی می‌تواند کشاورزی و این صنعت را در رفع این موانع و چالش‌ها بسیار همراهی کند.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰

تراکتورسازی نقش قابل‌توجهی در کاهش مصرف نهاده‌ها بخش کشاورزی دارد

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمومی شرکت تراکتور سازی، حسین دهقانی سانیج، رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، روز دوشنبه 29 مردادماه، در حاشیه بازید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تراکتورسازی وجود دارد که به دلیل عدم شناخت کافی نهادها و مسئولین مرتبط از این پتانسیل غافل شده‌ایم که در صورت استفاده و بهره‌مندی از آن می‌توان کشاورزی ایران را به سمت استانداردهای جهانی سوق داد.

وی مشکل و چالش عمده کنونی صنعت کشاورزی را استفاده بی‌رویه نهاده‌ها از بذر و کود تا انرژي دانست و افزود: این چالش بخصوص در مورد انرژی را تک‌تک ما طی امسال به‌وضوح لمس کردیم که بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تولیدی و علمی تراکتورسازی می‌تواند کشاورزی و این صنعت را در رفع این موانع و چالش‌ها بسیار همراهی کند.

دهقانی، تأثیر تراکتورسازی در حوزه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی بخش کشاورزی را نیز غیر قابل انگار اعلام کرد  و از تراکتورسازی خواست تا با تمرکز در تنوع‌بخشی تولیدات بخصوص در بحث ادوات کشاورزی ایران را به سمت کشاورزی مدرن و مکانیزه هدایت نماید.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، ضمن یادآوری وجود تفاهم‌نامه بین دو مجموعه تأکید کرد: تحقیقات فنی و مهندسی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا با هم‌افزایی تراکتورسازی رونق و توسعه کشاورزی پایدار را ممکن سازد.

این مقام مسئول در بخش کشاورزی کشور اذعان کرد از توانمندی‌ها، خلاقیت، نوآوری، طراحی‌ها و توان مهندسی موجود در تراکتورسازی خبر نداشته و باید از این قابلیت‌ها به نحوی احسن در جهت توسعه ایرانی آباد استفاده شود.

ارسال نظرات