بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۷۳۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در کمیته استانی مشاغل خانگی که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان برگزار شد، گفت: تسهیلات مشاغل خانگی از ابزار های توسعه پایدار است.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «فرزاد پیشکاری» با بیان اینکه در جوامع درحال توسعه و حتی اقتصادهای توسعه‌یافته، کسب‌وکارهای خانگی به عنوان یکی از ابزارهای رشد اقتصادی و حل مشکل بیکاری به ویژه برای زنان به شمار می‌رود، اظهار کرد: نقش این نوع از کسب‌وکارها در توسعه منطقه‌ای و ملی سبب توجه بیش از پیش دولت‌ها به این مقوله و تدوین خط‌مشی‌های حمایتی خاص از این نوع از کسب‌وکارها می‌شود.

پیشکاری با بیان اینکه ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی به استان کردستان در سال جاری اختصاص یافته، از مدیران شعب بانک های عامل خواست پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را در اولویت و دستور کار خود قرار دهند.

مدیر کل کار کردستان به گله مندی فرمانداران و متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در پرداخت نشدن این تسهیلات اشاره کرد و خواستار تسریع در روند ثبت نام و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان شد.

پیشکاری با بیان اینکه اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، باعث ایجاد فرهنگ اشتغال در خانواده می شود و فرهنگ‌سازی زمینه‌ساز مهم‌ترین تحولات اجتماعی در ساختار اشتغال جامعه خواهد شد، گفت: از این‌رو این طرح می‌تواند علاوه بر توفیقات در زمینه اشتغال پایدار، موجب بهبود فرهنگ کار در استان نیز می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه ۵ بانک عامل اعلام آمادگی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی کرده و ۵ بانک دیگر منتظر مجوز از سوی بانک مرکزی هستند، اظهار کرد: یکی از مشکلات متقاضیان، مشکل در درگاه ملی مجوز در مشاغل خانگی است که با رایزنی با وزارت کار و سازمان امور اقتصادی و دارایی به زودی حل خواهد شد.

ارسال نظرات