بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۷۶۰
دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان دولت اعلام کرد: خدمات سامانه خادم توسط دفاتر پیشخوان دولت در ۱۳ هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت ارائه می‌شود.
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

به گزارش بازارکار، دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان دولت فلاح با اشاره به روز خبرنگار و جایگاه اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه همواره انعکاس دهنده دستاورد‌های بخش دولتی و غیردولتی بوده اند و از این لحاظ کار بسیار سخت و ارزشمندی دارند. امیدواریم همکاری دفاتر پیشخوان دولت با رسانه بیش از پیش تقویت شود تا بتواند موجب افزایش سطح آگاهی عمومی شود.
علی فلاح با اشاره به آمار دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور گفت: ۱۳ هزار دفتر پیشخوان خدمات دولت در کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. حدود ۶۰ هزار نفر در این دفاتر فعال هستند و خدمات ۱۰۰ دستگاه را برای ۴۸ میلیون نفر ارائه می‌دهند. با تغییر فناوری‌ها و توسعه تکنولوژی این شبکه خود را به هنگام سازی کرده و در لبه این فناوری‌ها حرکت می‌کند. در این زنجیره تامین، این مجموعه ضمن همکاری با دستگاه‌ها پروژه‌های بزرگی اجرا کرده و اعتماد ویژه‌ای نزد دولت کسب کرده است.
فلاح با اشاره به ایجاد سامانه خادم در دفاتر پیشخوان دولت گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان امور مالیاتی نیز به امضا رسید و مقرر شد تا خدمات سامانه خادم توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود و مردم بتوانند از مشاورین دفاتر پیشخوان دولت برای امور مالیاتی خود کمک بگیرند. همچنین دفاتر پیشخوان دولت توانسته اند اولین مجوز معتمد مالیاتی دولت را دریافت کنند.
وی افزود: مجموعه دفاتر پیشخوان دولت در راستای تحقق قانون مبنی بر شفافیت مالیاتی طی یک فرایند شش هفت ساله توانست با همکاری سازمان امور مالیاتی اولین مجوز معتمد مالیاتی کشور را دریافت کند. با این مجوز، شرایطی فراهم می‌شود که مودی بتواند از نقطه صفر درج اطلاعات و حذف ممیزی مالیاتی، به طور نظام‌مند و شفاف هزینه‌های مالیاتی را پیگیری کند. بسیاری از دفاتر ما اخیرا این فرایند را احصا کرده اند و به طور تخصصی در قالب سامانه خادم خدمات مالیاتی را ارائه می‌دهند. تلاش ما این است که این شبکه بسط و توسعه داده شود تا بتواند بیشتر به مردم کمک کند.
وی با اشاره به اقدامات این دفاتر در زمینه صدور محوز‌ها اظهار کرد: همچنین در زمینه صدور مجوز‌ها ما توانستیم با همکاری با وزارت اقتصاد و دارایی به مردم خدمت‌رسانی کنیم و در قالب زنجیره تامین این فرایند را توسعه دهیم و تسهیل کنیم. امیدواریم با این فرایند بتوانیم در همین راستا قانون دفاتر پیشخوان دولت را نیز پیگیری کنیم و به مردم به صورت متمرکز خدمت‌رسانی کنیم.
علی فلاح همچنین درباره وجود برخی اختلالات در دفاتر پیشخوان دولت گفت: سختترین کار در حوزه فناوری انجام تغییرات روی سرویسی است که در حال ارائه خدمات است. این نیازمند هماهنگی بین دو یا سه دستگاه است و در این فرایند خطرات زیادی وجود دارد و اختلالاتی پیش می‌آید. خوشبختانه الان سامانه‌های ما به پایداری نسبی رسیده اند، اما همچنان در حوزه‌هایی مانند ثبت احوال به اقتضای وظایف این سازمان اختلالاتی وجود خواهد داشت که پس از دوره گذار برطرف خواهند شد.
همچنین فلاح با تاکید بر اهمیت ایجاد یک پردیس برای ارائه خدمات دولتی گفت: برای مثال در کشور آذربایجان یک پردیس خدماتی وجود دارد که در فضایی حدود دو هزار متر مربع قرار می‌گیرد. در کشور ما در طول روز ۱۳ هزار دفتر ما به طور نسبی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، اما ایجاد یک پردیس در کشور ما می‌تواند سبب افزایش ساعت خدمت‌رسانی تا نیمه شب یا حتی بامداد روز بعد شود. همچنین ایجاد این پردیس میتواند فضای مناسبی برای ایجاد یک مجموعه کامل فراهم کند که خانواده‌ها بتوانند در فضایی صمیمی و بدون دغدغه امور اداری خود را به انجام برسانند.
در ادامه مهندس رضی معاون دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به خدمات این دفاتر گفت: ما از طریق بستر اختصاصی خود و تعاملات فنی زمینه مناسب برای خدمت‌رسانی به مردم را فراهم میکنیم. این کار نیازمند هماهنگی حساس با دفاتر است و خوشبختانه ما توانستیم بیش از ۱۰ هزار دفتر را از این روش مدیریت و از آن‌ها پشتیبانی کنیم.
وی با اشاره به مشکل قطعی خدمات در دفاتر پیشخوان دولت گفت: برخی از مشکلات مربوط به زیرساخت‌ها و برخی از مشکلات قطعی مربوط به سامانه‌های دولتی است. ما باید همواره ارتباط خود را با دستگاه‌های دولتی به روز و به هنگام نگه داریم، اما زیرساخت برخی سامانه‌های دولتی توان کافی برای انجام فرایند‌ها را ندارند.

خبرنگار: امیر علی بینام

ارسال نظرات